Înghesuială mare. 21 de firme interesate de metrou și tren metropolitan
Primăria a prelungit termenul de depunere a ofertelor pentru studiul de prefezabilitate al metroului și de fezabilitate pentru trenul metropolitan. Noul termen este finalul acestei luni. Sunt 21 de firme interesante să depună oferte.
„Datorită solicitărilor de clarificări, potrivit legii, am prelungit termenul de depunere a ofertelor până la data de 30 iulie. Până în acest moment avem 21 de firme interesate de această procedură. Pentru a putea asigura echidistanță, echilibru și egalitate de tratament tuturor, am acceptat prelungirea termenului de depunere a ofertelor din 1 iulie în 30 iulie. Motivul a fost tocmai acela de a permite tuturor să se alinieze la start, să-și depună oferte pentru că este cel mai important proiect al Clujului pentru următorii 20 de ani cu siguranță”, a declarat primarul Emil Boc, care a organizat prima conferință de presă din ultimii ani. Boc a fost dat în judecată de asociația jurnaliștilor pentru că nu organizează conferințe.
46.440.000
de lei este valoarea estimată a licitației este de fără TVA.
Proiectul de investiții ar urma să fie realizat în două etape:
Etapa întâi – tren
În prima etapă va fi realizat trenul metropolitan pe infrastructura feroviară actuală. În această fază va fi implementat alături de CFR un sistem de transport rapid, care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășelu și stația de la Bonțida, pe o lungime de aproximativ 43 de km.
Punctele de oprire actuale vor rămâne aceleași și se propune adăugarea unor noi stații de oprire în zonele: Baciu, Tetarom pe str. Tăietura Turcului și la podul IRA, pe str. Aurel Vlaicu.
Pentru fiecare punct de oprire se vor analiza facilitățile disponibile pentru călători: bănci, zone de așteptare, toalete, puncte de procurare a biletelor (automate/case) etc. De asemenea, se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni și se va realiza conectivitatea cu transportul public local la fiecare punct de oprire.
Etapa a doua – metrou
În cea de a doua etapă va fi realizat metroul pe axa vest-centru-est care urmărește să deservească principalele puncte de interes pornind din Gilău până la podul IRA, pe o lungime de aproximativ 16 km. Proiectul va avea două părți.
În prima parte se va realiza legătura dintre comuna Florești și Podul Ira pe următorul traseu propus: zona de sud a comunei Florești – viitorul spital regional de urgență – centrul comercial Vivo – cartierul Mănăștur – centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului, respectiv zona Aurel Vlaicu/Podul Ira. Pentru zona din afara orașului se va studia posibilitatea realizării metroului suprateran, iar de la intrarea în Cluj-Napoca acesta urmând a fi realizat în subteran.
A doua etapă a realizării metroului vizează crearea legăturii dintre comunele Florești și Gilău.
Până la implementarea celei de a doua etape, conectivitatea dintre Gilău și Florești va fi asigurată prin autobuze care vor deservi această zonă în vederea asigurării accesului oamenilor la metrou. De asemenea, va fi asigurată prin autobuze legătura dintre Gilău și Nădășelu pentru cei care doresc să folosească trenul metropolitan.