Centura metropolitană: dispare un nod, s-a decis cu ce viteză se va putea circula

Autor  Ionel Lespuc   în       3 years în urmã     3935 Vizualizări.  

Comisia de siguranța circulației a Companiei naționale de administrare a infrastructurii rutiere (CNAIR) a discutat săptămâna aceasta despre proiectul centurii metropolitane a Clujului. S-a discutat pe marginea fiecăruia dintre cele 20 de noduri rutiere propuse de proiectanții centurii. 

Marea problemă este nodul 12, în dreptul străzii Bună Ziua, la care s-ar putea renunța. “Este o înclinație prea mare a bretelei, 7-8%, iar specialiștii de la CNAIR înclină spre a renunța la ea. Cei care ar fi folosit această bretea au posibilitatea să intre pe centură pe Calea Turzii sau în zona Borhanci”, a spus Viorel Băltărețu, deputat USR PLUS.

Foarte importantă este viteza maximă cu care ar urma să se poată circula pe noul drum. De la Gilău până la intrarea în Cluj-Napoca, zona Cora, viteza maximă admisă va fi 100 km/oră, iar în municipiu se va coborî la 80 km/oră. “Intenția este aceea de a se instala camere video în mai multe puncte de pe centură și să se calculeze media vitezei de deplasare a automobilelor, ca în Italia. Dacă media depășește viteza maximă admisă, șoferii urmează să primească acasă amenda. Nu știu dacă va rămâne această decizie până la final”, a spus Băltărețu.

900

de milioane de euro costă proiectul metroului clujean, potrivit studiului de prefezabilitate. 

41

de kilometri ar urma să aibă centura, proiectată ca o autostradă cu patru benzi și 20 de noduri; de asemenea, drumurile de legătură ar urma să măsoare 20 de kilometri. Vor exista 28 de kilometri de piste de biciclete, dintre care 19 de-a lungul centurii rutiere.

About