Suntem la jumătatea contractului pentru tramvaiele Imperio. Când le vom avea pe toate
De luni, odată cu reluarea școlii pentru mulți dintre copiii din Cluj-Napoca, valorile de trafic se vor apropia de cele normale. Nu scăpăm de pandemie, dar vom avea și ambuteiaje zilnice. Este normal ca unii dintre clujeni să se gândească să folosească mijloacele de transport în comun.
Astăzi vorbim despre tramvaie. Așa cum știți, Primăria a semnat un contract-cadru cu Astra Vagoane Călători Arad pentru furnizarea a 24 de garnituri Imperio, realizate sub licență Siemens.
Până în acest moment, jumătate din tramvaiele contractate au sosit. Patru au fost puse în circulație în octombrie, anul trecut. De altfel, zece au ajuns în depou de-a lungul anului 2020, iar două s-au aliniat în ianuarie. Acum sunt 12 tramvaie Imperio care vor circula în oraș.
Societatea din Arad se angajase să termine livrările până în vara acestui an, dar din motive de pandemie are întârzieri. Din informațiile noastre, până în iunie vor mai sosi încă șase garnituri, pentru un total de 18, iar în a doua jumătate a anului se vor transporta spre Cluj alte șase.
Astra Arad a fost declarată câştigătoarea licitaţiei organizate de Primăria Cluj-Napoca privind livrarea a 24 de tramvaie noi. Valoarea totală a contractului se ridică la 48,6 milioane de euro. Cea mai mare parte a banilor necesari pentru această achiziţie provin din fonduri europene nerambursabile. Arădenii au mai livrat Clujului, în trecut, și troleibuze.
Imperio este primul tramvai modern, cu podea 100% joasă, produs în România. Este realizat în cooperare cu firma Siemens şi are un design modern. Vehiculul poate transporta 300 de călători, din care 120 de pe scaune. Are toate dotările moderne, inclusiv rețea de internet wireless și consum redus de energie.
Clujul mai are patru tramvaie mov moderne, marca PESA, din Polonia, cumpărate în 2012. Și atunci a existat un contract cadru și urma să se cumpere 12 tramvaie, dar comanda s-a oprit la patru bucăți.











