Spectacol cu public și aplauze: punerea pe linie a celui de-al treilea tramvai nou al Clujului – FOTO

Autor  Ionel Lespuc   în       4 years în urmã     11902 Vizualizări.  

Clujul cumpără tramvaie noi. Se știe că există un acord cadru cu Astra Vagoane Călători Arad pentru furnizarea, în principiu, a 24 de trenuri Imperio, realizate în colaborare cu Siemens. Marți seara a sosit al treilea; Astra are un ritm de un tramvai pe lună, primul fiind adus la Cluj după Paști.

Punerea pe șine a tramvaiului a fost un spectacol cu public. Și asta pentru că nu a mai fost descărcat la capăt de linie Bucium, ca precedentele două, ci la stația Calvaria. Zeci de persoane de la blocurile din preajmă s-au adunat ca la circ; deși era trecut de ora 22, au fost și copii, care în momentul când tramvaiul a ajuns cu toate roțile pe șine s-au pus pe aplaudat.

Tramvaiul mov a fost însoțit și de data aceasta de directorul AVCA, Vasile Diaconescu. „Marea calitate a acestor tramvaie este că sunt silențioase. Nu se aude nimic”, a spus Diaconescu.

Când le vom vedea circulând, la Cluj? Marțea viitoare, o echipă de la Siemens și de la AVCA va sosi la Cluj, pentru a face testele primului tramvai. Durează cam o săptămână, după care, teoretic, toate cele trei garnituri de tren ar putea fi aruncate în trafic. Este însă o decizie pe care va urma să o ia conducerea Companiei de Transport Public (CTP) Cluj.

Am dorit să aflăm și când vor mai sosi tramvaie. „În iulie sperăm să aducem încă două. Ne vedem din nou peste două săptămâni. Ne-am propus să aducem 14 tramvaie în 2020, iar restul de zece până în vara anului viitor”, a subliniat directorul uzinei arădene.

Valoarea totală a contractului se ridică la aproximativ 40 de milioane de euro. Preţul unui singur tramvai este de circa 1,95 milioane de euro. Cea mai mare parte a banilor necesari pentru această achiziţie provin din fonduri europene nerambursabile. Arădenii au mai livrat Clujului, în trecut, și troleibuze.

Tramvaie Imperio sub licenţă Siemens circulă în prezent în două orașe din România, la Arad și Oradea.

Imperio este primul tramvai modern, cu podea 100% joasă, produs în România. Este produs în cooperare cu firma Siemens şi are un design modern. Vehiculul poate transporta 300 de călători, din care 120 de pe scaune. Are toate dotările moderne, inclusiv rețea de internet wireless și consum redus de energie.

Clujul mai are patru tramvaie mov moderne, marca PESA, din Polonia, cumpărate în 2012. Și atunci a existat un contract cadru și urma să se cumpere 12 tramvaie, dar comanda s-a oprit la patru bucăți.

About