Pregătiți-vă să NU circulăm cu metroul în 2026. Deloc!

Autor  Ionel Lespuc   în       3 years în urmã     3248 Vizualizări.  

PNRR a devenit public astăzi, ole! Așa vedem și noi cum ne ajută sau ne încurcă. Știți ce ne arde pe noi, clujenii, când vine vorba despre PNRR: metroul. sunt 300 de milioane de euro dedicați acestui proiect. OK, dar ce ne interesează și mai mult este când vom circula cu metroul și când vor dispărea ambuteiajele din traficul rutier.

PNRR se contrazice singur, ca un proiect în care stânga nu știe ce face dreapta. Mai întâi promite ceva: “În 2026 vom vedea 434 de km noi la autostrăzile A7 și A8, este contribuția noastră la datoria istorică față de români privind construcția de autostrăzi. Și pentru că suntem pe drumul spre viitor, vor fi construite pe aceste tronsoane 52 de stații electrice, cu 264 de puncte de încărcare. În total prin PNRR (transport, energie, fondul UAT) vom ajunge să avem câteva mii de stații de încărcare electrică. Vă voi invita să călătoriți și pe cale ferată modernizată, pe 311 km, și pe noile magistrale de metrou de 12,7 km, în București și Cluj-Napoca. (…) Doar două orașe și anume București și Cluj-Napoca, au proiecte mature (de metrou n.r.) care pot fi implementate în orizontul de timp aferent Mecanismului de Redresare și Reziliență.” 

Frumoasă compunere, dar mai jos vine informația contradictorie. În faza 1 ar urma să se realizeze tronsonul Sf. Maria – Europa Unită (9 stații) – 7,5 km. Numai că, dacă înțelegem bine, banii din PNRR vor merge doar pe realizarea lucrărilor civile (structură de rezistență – stații, interstații – tuneluri, galerii, alte construcții), dar nu și lucrări de finisaj și automatizare.

“Până în 2026 tăt numai o să săpăm: tunele, și 9 stații. Și, atât. Da, atât. Dar stai, poate măcar o să circulăm prin ele – îți zici. Crezi tu asta? Că nici vorbă. Niciun țenti. De ce? Că în PNRR-ul depus, lucrări de cale nema. Instalații nema. Achiziție material rulant și semnalizare nema”, a scris pe Facebook activistul civic Szakats Istvan.

În anexele PNRR se arată că alte două tronsoane, Florești – Sf. Maria și Mărăști – Muncii (10 stații, un depou) – 12,6 km, se vor realiza în faza a doua. Nu se știe însă din ce surse financiare.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.