Plătesc oalele sparte de alții. Fac nouă apartamente, dar sunt OBLIGAȚI să aibă 30 de locuri de parcare
Situație intereasantă în comisia de urbanism: un dezvoltator este obligat să plătească oalele sparte de un alt dezvoltator. Se întâmplă la Cluj.
Concret, vorbim despre proiectul de pe Calea Dorobanți 112. În 2003, Salprest s.a. avut acolo o fâșie de teren pe care intenționa să construiască mai multe blocuri cu zece etaje. Până la urmă, s-au edificat două, numite G1 și G2, care sunt retrase de la Calea Dorobanților. A rămas o parcelă de 879 de metri pătrați la stradă, pe care constructorul a promis că va face o parcare. Om serios, nu a mai făcut-o; dimpotrivă, a vândut terenul altor investitori: s.c. Textila Romat s.a. și a s.c. Elba Novo s.r.l. Nicio surpriză, aceștia au făcut un proiect care șterge cu buretele tot ce s-a promis la începutul anilor 2000.
Pe scurt, acum se propune construirea unui imobil de locuințe colective cu nouă apartamente, regim de înălțime S+P+2E, pe o suprafață de 879 de metri pătrați.
În ședința de luni au intrat doi dintre vecini, care s-au plâns de situația parcărilor de pe Calea Dorobanților și strada Năsăud. Și au amintit ce li s-a promis demult și nu s-a realizar nici astăzi.
Ca urmare, actualii beneficiari au fost „potcoviți”: nu trebuie să facă nouă locuri de parcare, câte unul de apartament, ca toată lumea, ci 30. Adică nu un nivel de parcări în subsol, ci vreo trei.
Și mai interesant este că locuitorii din G1 și G2 rămași fără parcări nu vor primi nimic, de fapt. Viceprimarul Dan Tarcea a precizat că, prin această investiție, se va asigura numărul de parcări promis; mai departe, beneficiarii vor putea face orice doresc cu ele, adică să le vândă sau să le închirieze cui doresc.
Odată acceptat acest punct, care se poate dovedi extrem de profitabil pentru constructori (un loc de parcare costă cel puțin 10.000 de euro), proiectul poate merge mai departe spre avizare.