Metroul e „cartoful fierbinte” pentru Emil Boc. „Am luat act. Mulțumesc”

Autor  Ionel Lespuc   în       1 year în urmã     2213 Vizualizări.  

El este primul primar din afara Bucureștiului care implementează un sistem de transport rapid cu tren subteran. Altfel spus, metrou. Ați văzut ultimul sondaj (AICI), este și cel mai apreciat lider politic din România. Emil Boc. Să-l privim cu multă atenție, e posibil ca omul să își împodobescă bradul de Crăciunul 2024 la Cotroceni.

Metroul a devenit însă un „cartof fierbinte” pentru Boc. L-a ajutat să urce până în punctul acesta, îl și poate arunca în prăpastie. Am scris de multe ori, începerea lucrărilor va duce la mari blocaje de trafic. La mulți nervi, la mult hate. Săpăturile deschise la cele nouă stații (mai ales la cele din centru) vor crea mari dezechilibre în trafic și vor reprezenta provocări pentru administrația locală și pentru șoferi. Există soluții alternative? Avem un plan B? Pare că nu.

La ultima ședință de Consiliu Local, Călin Groza (foto), consilier local, l-a întrebat pe Emil Boc dacă există simulări, dacă se studiază variante alternative de deplasare pentru perioada lucrărilor. A vrut să știe și dacă Primăria are soluții pentru ca miile de curse de camion cu pământ excavat să ocolească Clujul. TMB-ul, „cârtița”, va sfredeli zilnic; va rezulta o uriașă cantitate de pământ care va trebui evacuată. Consilierul local a susținut de mai multe ori că ar trebui realizată urgent o conexiune Sopor – centura Vâlcele – Apahida, așa încât camioanele să iasă pe acolo, să nu ne trezim cu ele pe la Iulius Mall.

Emil Boc a spus doar atât: „Am luat act. Mulțumesc”. Voi ce credeți, ce ascunde acest răspuns? Are soluții primarul  și le ține secrete sau habar nu are ce e de făcut?

Călin Groza a vrut să știe și care sunt etapele realizării proiectului, la modul detaliat. Teoretic, există un an dedicat proiectării, apoi ar trebui să pornească buldozere. Se știe că termenul limită este 2026, nu e chiar atât de mult până atunci; cu cât mai repede începe treaba cu atât mai bine. Aici însă discuția poate fi citită într-o cheie electorală. Dacă se face săpătura și Clujul se bulversează ÎN PRIMA PARTE A ANULUI VIITOR, pe Emil Boc îl va costa. Nu neapărat că va pierde alegerile locale, dar va avea un scor mai slab. Dar primarul e prea versat, opinia noastră este că va amâna execuția atât cât va fi necesar, cu orice risc.

Și asta a vrut probabil consilierul local USR de fapt, să îl pună pe Boc să rostească niște date pe care ulterior nu le va respecta. Cine ține pariul? Nu se va săpa nimic prin Cluj la metrou înainte de 2025. Aruncăm „cartoful fierbinte” peste gard. 🙂

About