Metroul Clujului va fi driverless, fără conductor, și va circula la 90 de secunde. Date interesante despre proiect
Primarul Clujului, Emil Boc, l-a invitat astăzi, în ședința de Consiliu Local, pe Ionel Oprea, principalul proiectant al metroului. Oprea a dat o serie de informații despre proiect, astfel încât consilierii locali să voteze în cunoștință de cauză.
Găsiți întreaga ședință AICI.
Noi vă propunem câteva date furnizate de proiectant.
- costuri estimative: 1,7 miliarde de euro, fără TVA
- indicatori de analiză financiară negativi; nu se pot acoperi costurile de operare, de mentenanță și să asiguri și un profit
- Clujul va avea de acoperit anul cel puțin 13 milioane de euro din bugetul local
- trenurile vor fi “driverless”, fără conductor. Vor avea 51 de metri lungime și vor putea circula cu o frecvență de 90 de secunde
- 165.000 de călători pe zi va putea transfera metroul
- 515 angajați ar urma să aibă metroul Clujului
- 300.000 de metri pătrați urmează să fie expropriați din zona privată; cele mai multe demolări se vor face la stația de la intersecția Moților – Eminescu
- stațiile
- interstațiile se vor săpa cu un echipament de tip tunneling boring machine; stațiile vor fi realizate prin săpătură deschisă top-down, astfel încât reluarea traficului să se poată relua mult mai repede
- stațiile vor fi simple, înierbate, luminoase; în zona istorică se vor reconstrui case în care vor fi integrate stațiile, iar în piețele centrale vor fi gândite neinvaziv, fără acoperiș
- sistemul de taxare va fi integrat cu CTP; cu același preț se va putea efectua o călătorie cu transportul public atât subteran, cât și suprateran
- lucrările ar urma să înceapă în 2023, iar primul tronson, de la Sopor în Mănăștur (zona Câmpului), ar trebui să fie gata la final de 2026, cu condiția să existe finanțare fără sincope, să se realizeze descărcări arheologice în termen de un an și să nu existe probleme cu rețelele de utilități; abia apoi ar urma ca utilajele să se mute în Florești, iar lucrările ar urma să se încheie în 2030
- fiecare stație va avea parcaje pentru biciclete; în total, vor exista locuri pentru 7.000 de biciclete
Emil Boc: “Nicăieri metroul nu este rentabil. Dacă era rentabil îl făceau privații” – IMAGINI DIN TREI STAȚII
Tot astăzi, proiectul metroului a fost dezbătut și în Consiliu local Florești.