Metroul Clujului: când se vor săpa stațiile. „Cârtițele” au 120 de metri și se asamblează în două luni și jumătate

Autor  Ionel Lespuc   în       3 zile în urmã     570 Vizualizări.  

Lămuriri despre lucrările la metrou, oferite, pe rând, de primarul Emil Boc și de viceprimarul Dan Tarcea, în ședința Consiliului Local de astăzi. Vi le enumerăm cu liniuțe:

  • momentan se fac lucrările de relocare a utilităților, așa cum am mai spus, inaugurate cu cinci premieri
  • La toamnă urmează să sosească cu vaporul componentele celor două „tunnel boring machine” (TBM), acele „cârtițe” care urmează să sape două tuneluri (dus/întors)
  • Intrarea în subteran se va produce în Florești (acolo prima stație va fi la suprafață, până la a doua se va coborî în subteran)
  • Un TBM are 120 de metri lungime. Asamblarea lui va dura două luni și jumătate
  • În municipiul Cluj-Napoca nu se va trece la săpăturile pentru cele trei stații – Colina, Primăverii 8, intersecție Câmpului – Calea Mănăștur- decât în 2026.

Practic, 2025 va fi anul de deranj maxim în Florești, unde se vor săpa cinci stații.

Din motive neclare, Primăria oferă toate aceste informații cu pipeta, una câte una.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.