METROU. Puțul de lansare din Florești încă nu este săpat. Termenul de începere a lucrărilor din aprilie este în pericol

Autor  admin   în       10 luni în urmã  

Deși oficialii locali anunțau cu optimism începerea săpăturilor pentru metroul Clujului în aprilie 2025, realitatea din teren arată că acest termen este greu de atins. Conform unei analize publicate pe Facebook/Reddit de activistul clujean Szakáts István, șantierul din Florești unde trebuie să fie amplasat puțul de lansare al TBM-urilor (tunel boring machines) este departe de a fi pregătit pentru lucrările propriu-zise.

La fața locului, în locul unui șantier activ, imaginea este una dezolantă: echipamentele aduse încă din decembrie 2024 zac neasamblate, „ca un cadou de Crăciun nedesfăcut”, iar puțul de forare necesar pentru lansarea cârtițelor nici măcar nu a fost început. „Lucrările de excavare în zona puțului de lansare vor începe în primăvara anului 2025,” arată primarul Emil Boc în raportul său de activitate. Totuși, asamblarea TBM-urilor durează, în mod obișnuit, 2-3 luni și are loc în interiorul puțului de forare – care acum nu există.

„Pe șantierul din Florești, în loc să vedem o groapă de 16 metri adâncime pentru puț, avem doar noroi și echipamente neutilizate,” afirmă activistul, punctând discrepanța dintre comunicările oficiale și stadiul real al lucrărilor.

Conform specificațiilor tehnice, puțul de forare ar trebui să fie gata înainte de februarie 2025 pentru a permite montarea echipamentelor și lansarea propriu-zisă a săpăturilor. În prezent, însă, „locul este pur și simplu părăsit, fără nici măcar un utilaj,” observă autorul postării.

Într-un videoclip publicat pe 31 decembrie 2024, primarul Emil Boc declara că „cârtițele sunt în proces de asamblare.” Cu toate acestea, conform sursei citate, procesul real de asamblare nu a început și nu va începe în lipsa puțului.

Dacă lucrările la puțul de lansare nu avansează rapid, termenul promis pentru începerea săpăturilor din aprilie 2025 ar putea fi imposibil de respectat.

Mai mult, primarul Emil Boc spune adesea că proiectul de metrou încă se află în PNRR, iar asta înseamnă că proiectul de săpare a nouă stații trebuie FINALIZAT până în 2026, la fel ca toate celelalte investiții din acest plan național.

About