Emil Boc: “Nicăieri metroul nu este rentabil. Dacă era rentabil îl făceau privații” – IMAGINI DIN TREI STAȚII
În deschiderea ședinței extraordinare de Consiliu Local de astăzi, primarul Emil Boc a răspuns criticilor societății civile privind proiectul metroului clujean. A subliniat inclusiv câți bani ar trebui să plătească municipiul, anul, ca subvenție, pentru a acoperi lipsa de rentabilitate.
Metroul Clujului va fi driverless, fără conductor, și va circula la 90 de secunde. Date interesante despre proiect
Iată pasaje din discursul primarului:
“Metroul nicăieri în lume nu este rentabil, nici la Londra, nici la București, altfel le-ar face privații. Dar aduce alte avantaje, sociale și de eliminare a poluării. Și la Londra, și la București e nevoie de subvenții. Se pare că subvenția pentru metrou ar fi de 12-13 milioane de euro, ca să menținem prețul de astăzi al biletelor. (…) Toate analizele ne arată că metroul aduce investiții, sănătate, un preț bun la transportul în comun, elimină blocajele din trafic”, a menționat Boc.
Metroul este NERENTABIL financiar. Dovada că vom plăti și noi, și copiii noștri. „Datele sunt dinamită curată”
Având în vedere că urma să supună studiul de fezabilitate la vot, primarul a făcut o plecăciune tuturor partidelor din Consiliul Local. În primul rând PNL și UDMR, alianța de la putere, dar și PSD, care “a adunat semnături pentru proiectul metroului”, respectiv USR, cu accent pe contribuția lui Cristian Ghinea ca ministru, pentru includerea metroului în PNRR. Le-a și cerut sprijinul, susținând că toată lumea trebuie să fie o echipă, ca la fotbal. “Dacă vom fi dezbinați, acest lucru nu va fi posibil”, a mai spus primarul.
În final, Boc a prezentat o animație cu trei stații de metrou, Avram Iancu, Unirii și Sportului (pe strada Moților). Vedeți imagini mai jos.