Emil Boc anunță deblocarea proiectului metroului. Creștere majoră de preț

Autor  Ionel Lespuc   în       1 year în urmã     3454 Vizualizări.  

Primarul Clujului, Emil Boc, a anunțat deblocarea proiectului metroului de la Cluj. 

“Luni voi convoca o ședință extraordinară de Consiliul local. La fel și domnul Pivariu va convoca, la Florești. Trebuie să actualizăm indicatorii tehnico-economici ai proiectului metroului. Va fi o creștere a prețului de 35%, determinată de creșterea prețului tuturor materialelor de construcții. Urmează ca apoi indicatorii tehnico-economici să fie aprobați și la București, după care licitația va continua”, a spus Emil Boc, la Realitatea FM.

Valoarea totală estimată a contractului era de 6.665.384.306 lei, echivalentul a aproximativ 1,35 miliarde de euro. Creșterea de 35% înseamnă încă 472,5 de milioane (nu departe de jumătate de miliard de euro), ceea ce duce prețul final la aproape 1,8 miliarde.

În 22 august, Primăria Cluj-Napoca, după consultarea Ministerului Transporturilor, a decis suspendarea procedurii de achiziție.

„În ultimele 4 zile am primit 3 scrisori de informare de la firme interesate de realizarea Metroului de la Cluj și care ne-au precizat că nu se pot încadra cu oferta în valoarea estimată. Pentru a nu anula licitația, care ar fi presupus  cel puțin 6 luni de amânare a proiectului, am decis utilizarea procedurii de actualizare a indicatorilor tehnico-economici, cu sprijinul Ministerului Transporturilor și al Guvernului României. Procedura de achiziție va fi continuată imediat după actualizarea, prin hotărâre de Guvern, a indicatorilor tehnico-economici. Am decis astăzi întrucât doar acum am primit sesizări oficiale de la mari concerne interesate de realizarea Metroului că nu pot depune oferte în valoarea estimată”, transmiteau atunci oficialii Primăriei Cluj-Napoca.

 96

de luni, adică opt ani, este durata totală a contractului.

Magistrala I de metrou Cluj este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate de transport nominală/maximă la interval de 90 de secunde: 15.200/21.600 pasageri/oră și sens (40 trenuri/oră și sens). Interstațiile de metrou sunt proiectate ca tuneluri circulare gemene cu diametrul interior de 5,5 m, executate cu mașini de forat tuneluri, cu menținerea presiunii în front, tip TBM.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.