Controversa privind cel mai scump sens giratoriu al Clujului. 212 piloți forați și încă mai vin
Publicat acum două lună, un articol Media9 a stârnit vii dezbateri abia acum. Este vorba despre informațiile privind sensul giratoriu de pe strada Frunzișului.
Se construiește cel mai scump sens giratoriu din Cluj și un pasaj pietonal. Primăvară cu restricții de circulație pe “variantă”
Ne-am întors la dezvoltatorul Dorin Bob, patronul Studium Green, ca să îi solicităm detalii suplimentare. L-am întrebat de prețuri și de piloții forați, iar omul de afaceri a dat toate explicațiile. „Costurile sensului giratoriu sunt incluse în prețuri, dar nu doar ale ansamblului Wings. Sunt contribuții din partea tuturor dezvoltatorilor și din partea Lidl, în procente diferite. Dar prețurile cresc, am spus-o și acum un an. Urmează o inflație mare. Deja se vede în prețurile materiei prime, care sunt mai scumpe cu 32%, în medie. Unele s-au scumpit cu 40%, altele cu 28%, altele cu 15% și se vor mai duce. Toate prețurile cresc, de la mașini la bilete de avion. Despre piloții forați, 212 sunt numai pentru sensul giratoriu, nu pentru întregul proiect. 184 jos – 28 sus. Și mai trebuie să vină 4-5, care trebuie făcuți. Asta pentru că noi nu amenajăm doar sensul giratoriu, ci refacem și drumul. Trebuie să corectăm pantele, pentru că normativele europene cer ca acestea să nu fie mai abrupte de 4%. Strada Frunzișului va fi complet refăcută pe o distanță de 340 de metri – 180 de metri în amonte și 160 în aval”, a explicat Dorin Bob.
2
milioane de euro costă amenajarea noului sens giratoriu.
Sensul giratoriu se mută în afara carosabilului actual; strada se va lărgi, pentru că în curbă sunt acum doar două benzi de circulație, iar după realizarea sensului giratoriu vor fi patru. Va fi amenajat și un pasaj pietonal subteran, care va face conexiunea între zonele din interiorul respectiv exteriorul curbei, evitându-se astfel posibilele accidente la traversarea străzii.
Studium Green SRL și-a asumat prin planul urbanistic zonal realizarea sensului giratoriu, fără de care accesul la blocurile din interiorul și exteriorul curbei ar fi dificil și riscant. De altfel, aceasta va fi punctul de conexiune cu viitoarea centură metropolitană. Se mărește și siguranța în zona unde se îngusta strada Frunzișului. Se regularizează și accesul spre Lidl.
Proiectul trebuie finalizat până la finalul anului 2021, dar executantul și-a propus să îl predea în toamna acestui an.
Studium Green a mai amenajat un sens giratoriu în Cluj, cel de la capătul liniei 3. Și acolo și-a asumat investiția întrucât a construit ansamblul imobiliar de mari dimensiuni West Side Park, care găzduiește la nivelul inferior un Lidl și un Kaufland.