Cifrele proiectului “Bună Ziua”. Trebuia finalizat într-un an, a durat doar zece luni
Strada Bună Ziua a fost modernizată și arată mult mai elegant și mai civilizat decât anul trecut. Are acum trei benzi pentru vehicule, piste pentru biciclete vopsite în verde și trotuare elegante. Au fost plantați arbori și s-au instalat semnalizatoare rutiere. Nicio diferență între o arteră din vestul Europei și noua variantă a străzii Bună Ziua. A fost amenajat un sens giratoriu la intersecția cu străzile Trifoiului, Fagului și Măceșului, cu spațiu verde și sistem de irigații. Lucrarea ar urma să fie predată vineri, dar este deja “la cheie”.
Autoarea lucrării este Regia Autonomă a Domeniului Public (RADP) Cluj-Napoca, aflată în subordinea Primăriei.
Au fost amenajate șase stații de autobuz (câte trei pe fiecare sens de mers), două standuri de taxi (câte unul pe fiecare sens de deplasare), două alveole pentru încărcarea vehiculelor electrice cu câte două poziții fiecare (câte una pe fiecare sens de deplasare) și cinci treceri de pietoni dotate cu semafoare cu buton și sonorizare, respectiv cu marcaje tactile pentru nevăzători și suprailuminare.
Media9 vă prezintă câteva dintre cifrele acestei investiții:
-
1.161,41 metri are strada Bună Ziua, de la intersecția cu Calea Turzii până la cea cu strada Fagului.
-
3 benzi de circulație pentru autovehicule există în prezent, una de coborâre dinspre Calea Turzii, două de urcare.
-
2 piste de biciclete a câte 1,5 metri au fost realizate.
-
1,9 metri este lățimea fiecăruia dintre trotuare.
-
64 de persoane au fost expropriate pentru a se putea face supralărgirea arterei. 1.692.676 lei este costul total al exproprierilor.
-
80 este media de angajați RADP care au fost dislocați pentru realizarea acestui proiect.
-
10 ziduri de sprijin cu parapet pietonal au fost ridicate de muncitorii regiei.
-
19.750.583 lei, cu TVA, a fost valoarea totală a proiectului.
-
10 luni au durat lucrările. Ordinul de începere s-a dat în 16 iulie 2019.
Au fost deviate și redimensionate rețele subterane (apă, gaz), au fost introduse în subteran rețelele aeriene (alimentare cu energie electrica și rețele de telecomunicații), iar pentru preluarea apelor pluviale s-au executat doua rețele de canalizare pluvială, pe ambele părți ale drumului.
“A fost o lucrare dificilă. Acesta a fost cel mai complex proiect din ultimii ani pentru noi. Ne-am dorit să terminăm cât mai repede, pentru că este o arteră importantă, foarte circulată a Clujului. Garanția din contract este de trei ani, dar sunt convins 100% că drumul acesta va rezista mai mult decât atât”, a spus Adrian Costea, șeful departamentului “Străzi”, din cadrul RADP.