CENTURA METROPOLITANĂ. Te va ajuta noua șosea? Toate intrările și ieșirile proiectate – EXCLUSIV

Autor  Ionel Lespuc   în       6 years în urmã  

Media9 vă prezintă, în exclusivitate, informații despre proiectul centurii metropolitane a Clujului. Proiectanții au terminat deja partea de stabilire a traseului și a drumurilor de legătură. 

11

noduri va avea centura: 7 în Cluj, 3 în Florești și unul în Apahida.

Șoseaua vine dintre Căpușu și Gilău, intersectează Autostrada Transilvania. Urmează apoi cursul Someșului, intră în Cluj în zona Cora, o cotește pe Bucium și trece prin inima pădurii Sf. Ion. Trece la sud de Mănăștur, Zorilor, Bună Ziua, Gheorgheni, taie Someșeniul și se înfige în prelungirea Bulevardului Muncii, în dreptul aeroportului. 

38,611

kilometri ar urma să aibă centura cea nouă. Fix.

Centura va avea patru benzi, câte două pe sens, iar nodurile vor avea bretele ca la autostrăzi, pentru a nu fi afectat traficul.

Referitor la traseul din pădure, trebuie știut deja că nu va fi ușor de impus proiectul. Militanții ecologiști spun că există un sit Natura 2000 în zona Făget și că se vor opune, dacă noul drum ar urma să afecteze în vreun fel acest sit.

Vor exista drumuri de legătură pentru Cluj, Florești și Apahida. Proiectanții au propus două variante, dar diferențele sunt mici. Planșele s-au făcut după discuții cu fiecare dintre administrațiile locale, iar Floreștiul a avut o mulțime de cerințe 🙂 Le luăm pe rând.

CLUJ-NAPOCA

  • Nodul N, DN1
  • str. Cernăuți – Dimitrie Gusti – legătura centura de sud a Floreștiului
  • str. Câmpului – Frunzișului
  • str. Mihai Românul – Calea Turzii, DN 1
  • str. Antonio Gaudi – Măceșului – Nordului
  • str. Bună Ziua – Borhanci – Brâncuși
  • Gheorgheni, Unirii – Sopor – Calea Someșeni

Lungimea șoselei, pe teritoriul UAT Cluj-Napoca, este de peste 20 de kilometri. În viziunea proiectanților, Clujul ar urma să aibă circa 12 de kilometri de drumuri de legătură cu centura metropolitană.

FLOREȘTI 

Floreștiul are nu mai puțin de trei noduri cu centura metropolitană, în zonele străzilor Izlazului (intrare dinspre Luna), Tudor Vladimirescu și Plopilor. Pe teritoriul localității, șoseaua are un traseu de șapte kilometri, însă drumurile de legătură propuse trec de 23 de kilometri! Ce-i drept, unul dintre drumurile de legătură ar urma să ajungă în Baciu.

APAHIDA 

Apahida are o singură ieșire propusă, în zona străzii Libertății, dar aceasta se conectează cu zece drumuri din localitate. Sunt mai puțin de trei kilometri de centură, iar drumurile de legătură măsoară 4,5 kilometri.

Concluzia este că lungimea centurii este aproape dublată de cea a conexiunilor cu localitățile.

Asocierea care a câștigat licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate, planului urbanistic zonal și a detaliilor tehnice pentru autorizarea construcției are ca lider societatea Explan SRL. Oferta financiară a asocierii câștigătoare a fost de 17,1 milioane lei fără taxa pe valoarea adăugată, adică 3,7 milioane de euro. Banii se plătesc de la bugetul local. Ordinul de începere a lucrărilor s-a dat în 28 noiembrie 2018.

Explan este deținută de Petru Ciufudean, un proiectant clujean cu numeroase contracte cu statul la activ.

Proiectul este inclus în master planul general de transport și este eligibil pentru absorbția din fonduri europene. Banii trebuie să fie solicitați de Guvernul României, care însă a alocat acestui proiect, pentru 2019, suma de 100.000 de lei.

About