Centura metropolitană: s-a prelungit termenul de depunere a ofertelor. „Au cerut două luni, le-am oferit două săptămâni”
Trei licitații pentru proiectarea și execuția centurii metropolitane a Clujului sunt în derulare. Este cea mai așteptată investiție de către șoferii clujeni.
Tronsonul I este cel care vizează DN1 și sunt șase oferte pentru lărgirea șoselei la șase benzi, potrivit primarului Emil Boc. Comisia de evaluare urmează să stabilească firma câștigătoare în cele 60 de zile lucrătoare legale.
Cei șase constructori sunt:
1. PORR Construct (Austria);
2. Asocierea Precon Transilvania (Lider) – Citadina – Civil Engineering Macedonia (Macedonia);
(Drum Asfalt care face parte din Grupul Selina este terț și subcontractor);
3. Asocierea SC FAR FOUNDATION SRL (Leader) și ROSTDORSTROY (Ucraina);
4. Asociere: CON-A OPERATIONS (Leader), DIMEX-2000 COMPANY, OPR ASFALT, DRUM DESIGN, INGINERIE DRUMURI și PODURI s.r.l.;
5. Asociere: VIAROM CONSTRUCT (Leader), Electrogrup;
6. Asociere: IBB-HIB ROMANIA (Leader), IBB Haus – und Industriebau GmbH.
20
de luni vor dura lucrările pentru lărgirea celor doi kilometri de drum național.
Celelalte două tronsoane, în fapt singurele care vizează lucrările de proiectare și execuție ale centurii propriu-zise, faza I, nu au încă ofertele depuse. “Am prelungit termenul de depunere a ofertelor cu 10 zile, la cererea firmelor interesate. Acestea au cerut o amânare, având în vedere complexitatea proiectului. Ele au cerut două luni, noi am acceptat două săptămâni. Ceea ce este important este că toate tronsoanele sunt plecat pe drumul execuției”, a spus Emil Boc, la Realitatea FM.
Iată la ce se referă cele două licitații amânate:
- tronsonul 2 – nodul 5, Florești, până la nodul 10, Calea Turzii, în valoare de aproximativ 1,9 miliarde de lei
- tronsonul 3 – nodul 10, Calea Turzii, până la nodul 18, centura Vâlcele – Apahida, în valoare de circa 1,2 miliarde de euro.