Puțintică răbdare! Când va intra în circulație noul tramvai Imperio
Săptămâna trecută, Media9 v-a informat în premieră că la Cluj a sosit primul tramvai Imperio, construit la Astra Vagoane Călători Arad. Municipiul are cu arădenii un contract cadru, pentru furnizarea a 24 de tramvaie.
EXCLUSIV. Primul din 24! A sosit cel dintâi tramvai mov cumpărat de Cluj de la Astra Arad / FOTO + VIDEO
L-am întrebat pe Liviu Neag, directorul general al Companiei de Transport Public (CTP) Cluj, când va circula noul tramvai. “Cel mai devreme va circula la sfârșitul lunii iunie”, a spus Neag. Acesta a explicat și de ce durează aproape două luni până când vehicului va putea transporta călători. “Mai întâi îi facem recepția, apoi sunt necesare o serie de verificări. Îl vom plimba puțin prin depou, așteptăm să obținem omologare AFER și trebuie să facem înmatricularea. Cum tramvaiul este cumpărat de Primărie, o etapă este și cea de concesiune, care se face prin Hotărâre de Consiliu Local. Apoi vom ieși cu tramvaiul pe șine, mai întâi gol, apoi încărcat cu saci de nisip, la capacitate maximă, pentru a face proba de frânare pe linie dreaptă. Aceasta este procedura”, a explicat directorul general.
Astra Arad a fost declarată câştigătoarea licitaţiei organizate de Primăria Cluj-Napoca privind livrarea a 24 de tramvaie noi. Următoarele două vehicule ar urma să sosească luna aceasta, iar toate cele 24, până în vara anului viitor.
Valoarea totală a contractului se ridică la aproximativ 40 de milioane de euro. Preţul unui singur tramvai este de circa 1,95 milioane de euro. Cea mai mare parte a banilor necesari pentru această achiziţie provin din fonduri europene nerambursabile.
Imperio este primul tramvai modern, cu podea 100% joasă, produs în România. Este produs în cooperare cu firma Siemens şi are un design modern. Vehiculul poate transporta 300 de călători, din care 120 de pe scaune. Are toate dotările moderne, inclusiv rețea de internet wireless și consum redus de energie.
Clujul mai are patru tramvaie mov moderne, marca PESA, din Polonia, cumpărate în 2012
DECLARAȚIE
“Este un tramvai bun, eu l-am mai văzut de două ori și pe banda de ansamblare, la Arad. Calea de rulare, care este foarte importantă, este 100% de la Siemens. La fel și motorul. Nu cred că vor fi probleme, dar trebuie să facem toate testele la sânge”
Liviu Neag, director CTP Cluj