Ăsta ar fi scandalul deceniului. Sărmaș: „Am informații că finanțarea din PNRR pentru metroul Clujului este pe cale să fie pierdută”
Sabin Sărmaș, cel care a ieșit pe locul al doilea la alegerile pentru Primărie, iese astăzi cu o „bombă”. Dacă are dreptate, ne pregătim de scandalul deceniului. Sărmaș spune că municipalitatea clujeană este pe cale să piardă finanțarea pentru metrou.
Acesta este cel mai mare proiect public din România de după Revoluție. Și, iată, s-ar putea transforma în cel mai mare eșec.
Sabin Sărmaș transmite două întrebări administrației locale. Iată o parte din ceea ce spune fostul candidat:
„Finanțarea din PNRR pentru metroul de la Cluj este pe cale să fie pierdută. Ca să fie foarte clar, dacă acest lucru se va întâmpla, indiferent de ce declarații vor mai apărea, proiectul nu se va mai realiza. Ca deputat de Cluj și reprezentant al celor 37.017 clujeni care m-au votat, adresez două întrebări Primăriei Cluj-Napoca. Prima: Este adevărat că au existat vicii de procedură în procesul de achiziție pentru construirea metroului, care pun în pericol finanțarea din PNRR? A doua: Este adevărat că, din cauza întârzierilor mari în construirea magistralei de metrou (avem 2 ani de zile), Comisia Europeană ne-a anunțat că este posibil să ne retragă finanțarea? Nu Sabin Sărmaș vrea să știe. Clujenii trebuie să știe”.
Proiectul de metrou al Clujului este considerat unul dintre cele mai mari proiecte publice derulate de România după Revoluția din 1989. Din punct de vedere al complexității și al bugetului alocat, acest proiect este de o amploare semnificativă. Estimat la peste 2 miliarde de euro, metroul de la Cluj ar deveni primul sistem de metrou din afara capitalei București.
Lucrările au început în campania electorală, dar momentan se lucrează doar la mutarea rețelelor de utilități. Primarul Emil Boc ne-a spus doar atât: că la toamnă ajung la Florești două TBM-uri, acele utilaje uriașe care sapă tunelurile subterane.