API cere Primăriei clujene să „rupă” pisica în cazul centurii metropolitane: „De patru luni și jumătate clocește unica ofertă depusă pe tronsonul principal”
Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură (API) îi solicită Primăriei Cluj-Napoca să anunțe numaidecât deznodământul licitației pentru construcția centurii metropolitane. API acuză municipalitatea că a întârziat nepermis de mult deschiderea șantierului pe centura metropolitană: studiul de fezabilitate, gestionat de primărie, trebuia să fie gata în 12 luni, dar a durat 4 ani. „De patru luni și jumătate clocește unica ofertă depusă pe tronsonul principal al centurii”, au mai reclamat reprezentanții API.
Ce reclamă Asociația Pro Infrastructură
„Centura de la… Sfântul Așteaptă.
Soarta Centurii Metropolitane Cluj-Napoca (CMC) este incertă din cauza indeciziei primăriei care de patru luni și jumătate clocește unica ofertă depusă pe tronsonul principal al acesteia, între nodurile 5 și 18. Știm că în Ardeal lucrurile se fac așezat, dar nici chiar așa.
O scurtă recapitulare. Studiul de fezabilitate a fost gestionat de primărie din 2017 și ar fi trebuit să fie gata în 12 luni. A durat 4 ani. În iunie 2023 se lansează a doua licitație pentru proiectarea și execuția centurii, fiindcă la prima încercare nu s-a prezentat nimeni!
În sfârșit, în noiembrie 2023 este depusă o singură ofertă de către asocierea dintre sibienii de la CON-A și bistrițenii de la Dimex. De atunci, primăria Cluj-Napoca ezită să hotărască: ori desemnează câștigătorul și n-ar avea cine să conteste, ori anulează licitația.
Cerem administrației clujene să anunțe de îndată deznodământul acestei licitații! Curaj, fiindcă decizia este o pălărie foarte mare, de 6,1 miliarde lei cu TVA dacă ne uităm la noii indicatori tehnico-economici recent reaprobați. Finanțarea este acoperită din fonduri europene pe Programul Transport 2021-2027.
Viitorii posibili antreprenori, Dimex și CON-A, își dau deocamdată examenul de maturitate în apropiere, la Tureni, pe cei 5 kilometri de drum expres care vor lega Autostrada A3 de DN1. Aici sunt aproximativ în grafic, termenul de finalizare fiind februarie 2025, dar pe un proiect de 10 ori mai mic (și mai puțin complex) decât centura”, au transmis, marți, pe Facebook, reprezentanții API.