Vă place proiectul intersecției de la Platinia? Primăria vă cere părerea
Primăria a postat pe propriul website, în consultare publică, proiectul de plan urbanistic pentru viitoarea intersecție de la Platinia. Cetățenii pot trimit puncte de vedere până în 29 mai. Proiectul propus este realizat de FIP Consulting, din București.
Ideea inițială a acestui plan este aceea de a le oferi locuitorilor din Zorilor o posibilitate de conectare partea vestică a centrului Clujului, inclusiv cu cartierul Grigorescu (și invers), pentru a nu mai aglomera strada Victor Babeș și Piața Lucian Blaga. Numai că acest obiectiv a fost ratat, momentan. Lărgirea străzii Mărginașă nu se realizează decât până la intersecția cu strada Hasdeu. În schimb, proiectul închipuie o stradă a Oțetului largă, cu un pod peste Canalul Morii și joncțiune cu strada Uzinei Electrice. Un bulevard de-a dreptul, de la Calea Mănăștur la Podul Garibaldi.
Un alt obiectiv este prelungirea benzii dedicate mijloacelor de transport în comun pe strada Moților și pe Calea Mănăștur. Odată cu apariția acestei intersecții, vom avea bandă bus din Mărăști în Mănăștur. De altel, Calea Mănăștur este complet regândită: trotuarele se îngustează, apar două piste de biciclete, două benzi pentru mijloace de transport în comun și rămâne doar câte o bandă pe sens pentru automobile. „Gardul de la USAMV va fi mutat, pentru a se lărgi strada și a se crea un peron de așteptare pentru mijloacele de transport în comun”, a explicat, pentru Media9, Dan Tarcea.
PUZ-ul studiază o suprafață totală de 20 de hectare și în mod clar este nevoie de exproprieri.
4.673 de metri pătrați sunt suprafețe propuse pentru expropriere. 29 de proprietați ar urma să treacă din domeniul privat în cel public, iar zece clădiri vor fi demolate. Cele mai multe vizavi de Platinia, acele case vechi care au rezistat primului asalt imobiliar din zonă. Bulinele mari din desenul de mai jos indică terenurile ce urmează să fie supuse exproprierii, iar punctulețele verzi, imobilele ce ar trebui desființate, două pe strada Mărginașă, două între Oțetului și Uzinei Electrice și șase pe Moților, colț cu Oțetului.
Pe Moților și pe Ilie Măcelaru se expropriază 3.155 de metri pătrați. 1.205 mp construiți, pe Moților, respectiv 558 de metri pătrați, din care 263 construiți, pe Ilie Măcelaru.
Străzile Oțetului și Uzinei Electrice vor avea 21 de metri lățime, cu trotuare de cel puțin 1,9 metri, cu piste de biciclete de 2 metri lățime, cu benzi auto de 2,9, respectiv 3 metri. Vedeți mai jos un desen cu intersecția noii artere cu strada Ilie Măcelaru.
Strada Mărginașă ar urma să ajungă la 9,7 metri lățime (benzi auto de 2,9 metri), cu o deschidere de peste 12 metri înainte de intersecție. Proiectanții propun exproprierea unor curți și doar a 105,71 metri pătrați construiți.
Deși s-a discutat despre posibilitatea realizării unui sens giratoriu în zona Platinia, s-a propus ca noua intersecție să fie semaforizată.
„Termenul până la care ar urma să fie terminat studiul de fezabilitate este de două luni și jumătate. După ce avem studiul de fezabilitate, vom putea intra în Consiliul Local cu componenta de expropriere”, a subliniat viceprimarul Clujului.