Utilizatorii de trotinete să poarte echipament de protecție și să aibă asigurare! Propunerile MetroUrban

Autor  Ionel Lespuc   în       1 saptãmânã în urmã     330 Vizualizări.  

ONG-ul MetroUrban lansează o serie de propuneri spre dezbatere pentru modificare/completare legislativă, în scopul diminuării numărului crescut de accidente provocate de conducătorii de trotinete electrice. Scopul este acela de a se preveni aceste accidente. Solicitările vor fi transmise parlamentarilor, în special reprezentaților județului Cluj în Camera Deputaților și Senat.

Metro Urban Cluj consideră că următoarele măsuri vor spori siguranța în trafic, cât și cea a conducătorilor de trotinetele electrice: Curs de legislație rutieră obligatorie, viteza limitată la maxim 15 km/h, echipament de protecție obligatoriu – cască și asigurare obligatorie! Practic solicităm parlamentarilor, să ia în considerare și dezbatere, posibilitatea ca din punct de vedere legislativ, trotinetele electrice să fie asimilate parțial categoriei „moped” din Codul Rutier. Metro Urban susține că amendamentul depus de deputatul Gabriel Andronache –  „trotinetele electrice care circulă pe drumurile publice să aibă viteza limitată la maxim 15 km/h” este curajos și relevant, însă considerăm că acesta trebuie acompaniat de: curs de legislație rutieră obligatorie, echipament de protecție obligatoriu – cască și asigurare obligatorie!„, arată reprezentanții MetroUrban.

ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 195 din 12 decembrie 2002:

  • Articolul 14 – (1) Mopedele “scuterele”, se înregistrează de către consiliile locale, care ţin şi evidenţa acestora; Articolul 15 – (3) Autoritatea care înregistrează mopedele “scuterele” eliberează proprietarilor acestora, certificate şi plăcuţe cu numere de înregistrare, conform categoriei din care fac parte.
  • Articolul 36 – (2) Pe timpul deplasării pe drumurile publice, conducătorii motocicletelor, mopedelor și persoanele transportate pe acestea au obligația să poarte casca de protecție omologată.
  • Articolul 70 – (3) Bicicletele și mopedele care circulă pe drumurile publice trebuie să fie echipate cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente. Este interzisă circulația acestora pe timp de noapte fără aceste mijloace și dispozitive în stare de funcționare.
  • Articolul 76 – (1) Vehiculele înmatriculate sau înregistrate, cu excepția celor cu tracțiune animala, care circulă pe drumurile publice, trebuie să aibă asigurare obligatorie pentru răspundere civilă în caz de pagube produse terților prin accidente de circulație, conform legii.

Vă reamintim, potrivit datelor Inspectoratului General al Poliţiei Române, preluate și prezentate opiniei publice în luna septembrie 2022 de către Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR), numărul accidentelor grave de circulaţie în care au fost implicaţi conducătorii de trotinete electrice a crescut de aproape 20 de ori în ultimii patru ani, Cluj-Napoca fiind în topul național.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.