Urmează stația Cosmos, peronul pe partea dreaptă. PRIMA HARTĂ A METROULUI: 19 stații, traseu de 20 de kilometri

Autor  Ionel Lespuc   în       3 years în urmã     26935 Vizualizări.  

Primăria Cluj-Napoca a publicat astăzi, pe site-ul propriu, întreaga documentație în vederea obținerii acordului de mediu pentru proiectul metroului.

Potrivit documentației publicate, metroul ușor va avea o capacitate adecvată cererii, dimensiunea maximă a trenurilor fiind de 51 m lungime * 2,65 m lățime (35% din capacitatea trenurilor de metrou din București), sistemul oferind o capacitate maximă de transport de 15.200 călători/oră și sens la frecvență maximă (1 tren la 90 de secunde; așadar 380 călători/tren*40 trenuri/oră). Datele preliminare din modelul de transport arată că încă de la deschidere pe anumite secțiuni la ora de vârf se va atinge cca. 45% din capacitatea teoretică maximă.

Traseul liniei de metrou ușor va începe din depoul suprateran  propus a fi amplasat la vest de Florești. Primele trei stații deservesc zone de locuințe de densitate medie din Florești, iar apoi stațiile 4 și 5 deservesc zone multifuncționale într-o dinamică dezvoltare, desfășurate în jurul ancorelor viitorul spital regional de urgență și  centrul comercial Vivo. Stațiile 6, 7 și 8 deservesc cartierul Mănăștur, iar apoi linia urmează magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului, până la Piața Mărăști. De aici, o ramură a liniei continuă înspre zona industrială Muncii, asigurând și legătura cu calea ferată și viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o altă ramură deservește cartierele Gheorgheni și Sopor. Întreaga linie propusă va fi în subteran, cu excepția racordului de tranziție de lângă depou.

Avem stații ca Europa unită, Cosmos, Transilvania, Natura Verde, Țara Moților.

Traseul, în lungime de 20,1km cu 19 stații + depou, va fi următorul:

Secțiunea VEST: Depou suprateran (între Stația Electrică Florești și DN 1) – Strada Teilor – Liziera pădurii (între Str. Eroilor și Str. Subcetate) – Str. Abatorului – Cazarmă Florești – viitorul Spital Regional de Urgență – Str. Răzoare, cu stațiile: Țara Moților, Teilor, Copiilor, Sănătății, Prieteniei;

Secțiunea CENTRU: Drumul Sfântul Ioan – Str. Primăverii – Calea Mănăștur – Calea Moților – Str. Memorandumului – Piața Unirii – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Avram Iancu – B- dul 21 Decembrie 1989 – Piața Mărăști cu următoarele stații: Natura Verde, Mănăștur, Sfânta Maria, Florilor, Sportului, Piața Unirii, Piața Avram Iancu, Armonia, Piața Mărăști;

Secțiunea EST: – Piața Mărăști – Aurel Vlaicu – IRA – Strada Beiușului – Bulevardul Muncii, cu stațiile Transilvania, Viitorului, Muncii; – Piața Mărăști – Strada Teodor Mihali – Strada Alexandru Vaida Voevod – Sopor, cu stațiile Cosmos, Europa Unită

Depoul a fost amplasat la limita vestică a Comunei Florești, la nord de Stația Electrică Florești, pe o suprafață de aproximatv 8,2 hectare, și a fost dimensionat pentru asigurarea mentenanței și parcării pentru 28 de trenuri în lungime de 51m.

Până în aprilie 2021 a fost finalizat studiul de prefezabilitate, precum și o parte dintre investigațiile geotehnice. În plan este ca până în septembrie 2021  să fie finalizat studiul de fezabilitate și să fie obținute avizele/ acordurile necesare, inclusiv acordul de mediu, precum și investigațiile geotehnice detaliate și proiectul preliminar. Pentru ultima parte a acestui an și prima parte a anului viitor este planificată derularea achiziției pentru proiectare și execuție.  Pentru a beneficia de finanțare din fonduri europene prin PNRR, metroul clujean trebuie finalizat până în 2026.

Studiile publicate astăzi de Primărie au fost realizate de asocierea SWS ENGINEERING SPA-SYSTRA-METRANS ENGINEERING SRL, care a câștigat contractul de 10 milioane de euro privind studiul de prefezabilitate pentru metroul clujean.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.