Urbea9: „Zilele Clujului” sau „Zilele comerciale ale Clujului”? Orașul a devenit un „mall în aer liber”

Zilele Clujului a strâns la un loc, după estimările Primăriei, 350.000 de persoane în patru zile. Printre ei și arhitectul Șerban Țigănaș, decanul Facultății de Arhitectură și Urbanism, care a filmat împreună cu jurnalistul Ionel Lespuc o ediție a emisiunii Urbea9.
„Care este doza bună, doza optimă de a transforma străzile în modă în aer liber? Despre asta e vorba. Nu? Avem aici unitățile comerciale și aici se plimbă cumpărătorii. Deci este un mall în aer liber, este un „Zilele comerciale ale Clujului”, combinate cu niște ingrediente de pe scenă și ingrediente spectaculare. Probabil că asta e rețeta. Evenimentul escaladează până când… crapă. Deci nu, nu există limită a consumerismului, care e un fenomen global. Nu e de Cluj, nu e de România, nu e de estul Europei, este global. Organizezi niște lucruri care să îți aducă profit. Este expansiunea consumerismului, pe de o parte, în mediul privat și a celor care fac profit, dar aș spune eu că există și un consumerism de tip politic, care, evident, nu se vinde la chioșcuri.
Unde scrie Centrul de limbă și cultură poloneză ar putea scrie, ar putea să scrie, nu știu, „Administrația vă dă vouă. Deci suntem competenți, alegeți-ne”, a spus Țigănaș.
Vedeți mai jos emisiunea: