„Unul dintre cele mai risipitoare și lipsite de sens din Europa de Est”. Cum se vede proiectul metroului Clujului din Ungaria

Autor  admin   în       1 year în urmã  

Blogul maghiar „Közlekedési Klub” (Transport Club) a analizat recent proiectul de metrou din Cluj-Napoca, trăgând concluzii critice la adresa acestuia. Articolul pune accentul pe ineficiența și costurile uriașe ale proiectului, considerându-l „unul dintre cele mai risipitoare și lipsite de sens din Europa de Est.”

Printre principalele critici aduse se numără:

1. Statu-quoul urban: Proiectul pare să fie mai mult un simbol de statut pentru elitele politice locale, mai degrabă decât o soluție reală la problemele de transport. Cluj-Napoca pare să urmeze modelul orașelor mai mari precum București și Budapesta, dorind să aibă propriul metrou, chiar dacă nevoile de transport ar putea fi abordate prin alte metode mai eficiente.

2. Conexiuni deficitare: Linia de metrou propusă nu reușește să conecteze punctele de transport esențiale, precum gările sau aeroportul, și nu oferă soluții adecvate pentru conectarea zonelor periurbane. Cu alte cuvinte, proiectul pare lipsit de o gândire strategică care să includă nevoile reale ale locuitorilor și utilizatorilor potențiali.

3. Estimări nerealiste de trafic: Autorii articolului subliniază că se așteaptă ca metroul să transporte 164.000 de pasageri zilnic, cifră considerată irealizabilă în contextul populației și nevoilor de transport ale orașului. De exemplu, linia M2 din Budapesta, care deservește zone mult mai populate și bine conectate, transportă doar 210.000 de pasageri zilnic.

4. Costuri uriașe și impact pe termen lung: Proiectul are un buget estimat de peste 2 miliarde de euro, sumă care, în opinia criticilor, ar putea sufoca alte proiecte de infrastructură importante pentru oraș în următoarele decenii.

De asemenea, analiza blogului aduce în discuție și alte probleme cronice de transport din Cluj-Napoca, inclusiv traficul supraîncărcat pe principalele artere și conectivitatea deficitară cu „suburbii” precum Florești sau Apahida. Soluțiile propuse, cum ar fi introducerea unui sistem tram-train (o combinație între tramvai și tren) sau reconfigurarea infrastructurii existente, ar putea reprezenta alternative mai eficiente decât construcția unui metrou, cred maghiarii.

About