Trenul metropolitan al Clujului e… personal. Nouă proiecte similare au fost depuse mai devreme

Autor  Ionel Lespuc   în       1 lunã în urmã     508 Vizualizări.  

Clujul a intrat pe locul al 10-lea în lista proiectelor depuse pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare în România, conform unui document al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pe această listă, publicată ca anexă la un ordin de ministru, se regăsesc mai multe proiecte importante depuse spre finanțare înaintea Clujului, evidențiind faptul că alte regiuni sunt mai avansate în acest demers.

Printre proiectele aflate înaintea Clujului se numără:

1. Introducerea și dezvoltarea serviciilor de tren urban și metropolitan București-Ilfov.
2. Dezvoltarea rețelei de tram-train metropolitan Oradea.
3. Reînnoirea căii de rulare pe tronsonul CF Reșița Nord-Reșița Sud.
4. Modernizarea infrastructurii feroviare Reșița Nord-Timișoara Nord, cu extindere până la Voiteni-Stamora-Moravița.
5. Realizarea unei conexiuni feroviare între Brașov și Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav.
6. Regenerarea urbană a zonei Gara Veche și amenajarea unui parc liniar la Piatra-Neamț.
7. Extinderea transportului terestru în zona metropolitană Iași.
8. Dezvoltarea transportului feroviar în București, pe semi-inelul feroviar de nord.
9. Introducerea transportului electric între Sibiu și Zona Periurbană Sibiu.

Proiectul Clujului, intitulat „Tren Metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida,” face parte din strategia de dezvoltare a unui sistem de transport metropolitan rapid, menit să reducă presiunea pe infrastructura rutieră și să faciliteze circulația locuitorilor din zonele periurbane. Proiectul implică realizarea unui traseu feroviar de 48,8 km, cu 23 de stații, și conectarea orașelor și comunelor din zona metropolitană. Beneficiarii principali ai acestei inițiative vor fi aproximativ 17.000 de locuitori, care vor putea ajunge în centrul Clujului în mai puțin de 30 de minute.

Proiectul propus de Cluj este destinat decongestionării traficului rutier pe arterele majore, precum DN1, DN1F și DN1C, și urmărește crearea unei alternative eficiente de transport pentru cei care fac naveta zilnic între Cluj-Napoca și comunele adiacente. De asemenea, acesta include modernizarea trecerilor la nivel, realizarea unei infrastructuri rutiere și pietonale noi, achiziționarea a șapte trenuri de transport public și construirea unei remize pentru material rulant.

Conform estimărilor, valoarea totală a proiectului se ridică la aproximativ 858,6 milioane de lei (aproximativ 172 de milioane de euro), fără TVA.

 

About