Topul constructorilor pe septembrie: UMB este lider, dar nu cu lucrările de pe Autostrada Transilvania. Ce progres are Dimex 2000, pe DEx4 de la Tureni
În luna septembrie, clasamentul celor mai activi constructori de autostrăzi și drumuri expres din România este dominat de UMB, cu progrese semnificative în special pe proiectele Autostrăzii Moldovei (A7). UMB se remarcă prin avansul considerabil la lucrările pe loturile Buzău – Vadu Pașii și Vadu Pașii – Râmnicu Sărat, unde progresul a atins 35% și, respectiv, 33% față de luna anterioară. Aceste progrese au adus lucrările la stadii avansate, de 90% pentru ambele loturi, cu finalizarea estimată pentru 2024. Alte segmente ale A7, precum Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni și Mândrești Munteni – Focșani, au înregistrat, de asemenea, progrese importante, consolidând poziția UMB în topul celor mai activi constructori de drumuri.
În afara proiectelor UMB, în top se află și asocierea turcească Ozaltin, care a avansat cu 11,23% pe tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12). Dimex 2000, o companie românească din Bistrița, a înregistrat un progres de 9% pe Drumul Expres Turda – Tureni (DEx4), ajungând la un stadiu de execuție de 62%.
Pentru proiectele din Transilvania, cum este cazul Drumului Expres Turda – Tureni, realizat de Dimex 2000, progresul raportat de 9% în luna septembrie indică o evoluție bună, cu proiectul ajuns la 62% din stadiul fizic total. Cu toate acestea, sunt și proiecte în regiune care înregistrează avansuri mai modeste. Astfel, lucrările de pe Autostrada A3, la secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului, realizate de UMB, au progresat cu doar 2% în luna septembrie, ajungând la un stadiu de 45,85%. În acest context, ritmul de execuție pe A3 este mai redus comparativ cu proiectele A7 din Moldova, unde UMB a avut progrese mult mai rapide.
Pe secțiunea Sibiu – Pitești, care conectează regiunea Transilvania de sudul României, lucrările sunt în desfășurare, dar avansează cu ritmuri variate. WeBuild, care construiește secțiunea 5, a raportat un avans de 5,77% în septembrie, atingând un stadiu fizic de 85,58%. Pe secțiunea 4, Porr Construct a progresat cu 1,8% și a ajuns la 36,69%. Această variabilitate în progres reflectă, de fapt, complexitatea tehnică a traseului și dificultatea de a menține un ritm constant de execuție în condițiile impuse de relieful montan al acestei regiuni.