Topul constructorilor de autostrăzi pe luna septembrie: compania Strabag are cel mai mare progres pe A3, urmată de UMB și Pizzarotti
În luna septembrie, topul constructorilor de autostrăzi este dominat de Strabag. Compania austriacă a înregistrat cel mai mare progres pe șantierele de autostrăzi din România cu lucrările de pe Autostrada Transilvania (A3) Chețani – Câmpia Turzii.
Pe următoarele două locuri se află grupul UMB și constructorul italian Pizzarotti, cu lucrări la drumul expres Craiova – Pitești (DEx12), respectiv Autostrada Moldovei (A7).
Strabag, pentru a treia lună la rând pe primul loc
Strabag este liderul clasamentului constructorilor de autostrăzi pentru a treia lună la rând, după un avans semnificativ, de 15 puncte procentuale pe lotul Chețani – Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania (A3), conform economica.net. Constructorul este hotărât să dea în trafic acest lot până la finalul anului și a ajuns la un stadiu de 75% pe contractul de finalizare a lucrărilor.
*comparația se face față de luna precedentă – n.r.
Mai jos este articolul care îți spune și îți arată stadiul lucrărilor pe secțiunea Chețani – Câmpia Turzii:
AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Imagini de pe lotul care va fi dat în trafic în acest an. Vom putea circula neîntrerupt pe cel mai lung traseu de autostradă din România. GALERIE FOTO & VIDEO
UMB, progres de 8%
Următoarea poziție în clasament este ocupată de UMB, care a raportat un progres de 8 puncte procentuale, după două luni, pe tronsonul 3 al drumului expres Craiova – Pitești (DEx12). Acest tronson, care ar urma să fie dat în trafic în 2023, este executat în proporție de 84%.
Din nou Strabag
Constructorul austriac Strabag „recidivează” și se clasează pe locul 3, cu un avans de 7 puncte procentuale pe drumul de mare viteză care va conecta Oradea la A3 Biharia. Stadiul fizic al lucrărilor a ajuns aici la 77%.
Topul continuă cu asocierea Pizzarotti – Retter, care a raport un progres de 5 puncte procentuale pe lotul 1 Dumbrava – Mizil al Autostrăzii Ploiești – Buzău (A7). Cel mai avansat lot din A7, finanțată prin PNRR, este astfel la un grad de execuție de 27,50%.
Tot un progres de 5 puncte procentuale a înregistrat și UMB, după două luni, pe tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești. Gradul de execuție pe acest ultim lot al DEx12 a ajuns la 30%.
Mai departe, tot UMB a raportat un avans de 4 puncte procentuale pe lotul 3 Rm Sărat – Mândrești Munteni al Autostrăzii Buzău – Focșani (A7), realizat în proporție de 22%.
Citește restul articolului aici.
Pe loturile finanțate prin PNRR de pe Autostrada Transilvania (cu o lungime de 41 de kilometri), progresul realizat în luna septembrie de UMB, companie deținută de omul de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu, este foarte subțire. Astfel, pe lotul Nădășelu – Zimbor, progresul a fost de numai 1,45 puncte procentuale (stadiul de execuție fiind de 69,4%), iar pe lotul Zimbor – Poarta Sălăajului, progresul a fost și mai mic: 1,25 (cu un grad de execuție de 37,85%).
Pe restul șantierelor monitorizate, progresele au fost mai mici de 2 puncte procentuale, fie nu au fost raportate sau înregistrate.
Citește topul constructorilor de autostrăzi de pe luna august: