Topul celor mai harnici constructori de autostrăzi și drumuri expres pe luna iulie. Surpriză: o companie românească pe primul loc! Stadiul lucrărilor pe Autostrada Transilvania

Autor  Tudor Știrbu   în       2 luni în urmã     2186 Vizualizări.  

Topul constructorilor de autostrăzi și drumuri expres pe luna iulie este condus de asocierea în care lider este Dimex 2000, companie înființată în județul Bistrița-Năsăud. Pe locul secund se află asocierea Coni – Trace, iar pe trei constructorul român Spedition UMB, deținut de către omul de afaceri Dorinel Umbrărescu. 

Pe de altă parte, lucrările pe unul din loturile de pe Autostrada Transilvania finanțate prin PNRR au înregistrat progrese foarte mici, la fel ca în lunile precedente. În schimb, pe celălalt lot progresul a fost foarte bun.

Clasamentul pe luna iunie 2024

Locul 1. Dimex 2000 Company s.r.l., liderul asocierii Autotehnorom s.r.l. – OPR Asfalt s.r.l. – Obras Publicas Y Regadios s.a. – CON-A Operation s.r.l., care lucrează la drumul expres DEx4 Turda – Tureni, se plasează pe primul loc în topul constructorilor de șosele de mare viteză din România, conform datelor Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pe luna iulie 2024. Trebuie subliniat însă că progresul de 30,85 de puncte procentuale a fost înregistrat pe durata mai multor luni, timp în care asocierea condusă de Dimex 2000 n-a figurat cu niciun procent în clasamentul lunar al constructorilor de autostrăzi și drumuri de mare viteză.

Locul 2. Asocierea Coni – Trace se află pe a doua poziție, după ce a raportat un avans de peste 10 puncte procentuale pe lotul 2 Mizil – Pietroasele al A7 Ploiești – Buzău. Lucrările pe acest lot au ajuns în iulie la un stadiu de 88%.

Locul 3. Constructorul român Spedition UMB a avut progrese de 6 puncte procentuale pe trei șantiere: tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12), realizat 65%, la „Cocoașa de Focșani” (56%) și pe lotul 3 Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni (46%) al A7 Buzău – Focșani.

Locul 4. Topul continuă cu asocierea Pizzarotti – Retter, care a avut un avans de 5,23 puncte procentuale pe lotul 1 Dumbrava – Mizil al A7 Ploiești – Buzău, realizat în proporție de peste 77%.

Locul 5.Grupul Spedition UMB revine cu un progres de 5,2 puncte procentuale pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului din Autostrada Transilvania (A3), care a ajuns la un stadiu al lucrărilor de peste 51%. Dacă vrei să vezi rezultatele celorlalte companii, intră pe acest link.

Grafic cu progresele înregistrate de constructorii de autostrăzi și drumuri expres în luna iulie 2024. Sursa foto: CESTRIN

Stadiul lucrărilor pe Autostrada Transilvania în luna iulie 2024

Potrivit CNAIR, pe loturile de pe A3 unde lucrează UMB Spedition, progresele sunt următoarele:

Pe secțiunea Nădășelu – Zimbor (30,06 km), stadiul fizic al lucrărilor înregistrat în luna iulie este de 74,35%, cu 0,47 % mai mult decât în iunie 2024 (73,88%). Pe această secțiune sunt și cele două viaducte de la Nădășelu și Topa Mică, care urmează să fie construite de antreprenorul turc Ozaltin.

Pe secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km), stadiul fizic este de 51,05%cu 5,2% mai mult decât în luna precedentă (45,85%). Trebuie subliniat că lucrările pe aceste secțiuni sunt finanțate prin PNRR, iar termenele au fost extinse, la cererea constructorului UMB, pentru iulie 2026, respectiv decembrie 2026.

Lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 de kilometri), care include și tunelul Meseș (cu o lungime de 2,7 kilometri și două galerii) încă n-are constructor. Săptămâna trecută CNAIR a anunțat că îl va desemna până în 30 septembrie 2024. Este cel mai scump lot de pe autostrăzile din România (max. 8,8 miliarde de lei) și are o durată de proiectare + execuție de 78 de luni (6 ani și jumătate).

Lucările de pe șantierul DEx4 Tureni

Pe șantierul DEx4 (drumul expres de lângă Tureni, care va face legătura între Autostrada Transilvania și DN1), asocierea condusă de compania Dimex 2000 a înregistrat în luna iulie un progres de 30,85 puncte procentuale, însă cifra de progres de pe harta CESTRIN era nemodificată de trei luni. Progresul înregistrat până acum, conform graficului, este de 45%. Lucrările la DEx4 ar trebui finalizate în februarie 2025.

Mai jos este articolul care îți spune că pe șantierul de lângă Tureni a fost așternut primul kilometru de asfalt și dacă putem spera ca acestea să fie încheiate înainte de termenul din contract.

GALERIE FOTO & VIDEO. Ei, da, asta chiar e o super-veste! Drumul expres A3 – DN1 Tureni: avem primul kilometru de asfalt! Când vom circula pe acest lot

Citește și articolul de mai jos care îți spune cum arăta situația în luna iunie 2024:

Topul celor mai harnici constructori de autostrăzi pe luna iunie: un antreprenor turc, pe locul 1 a treia lună la rând! Stadiul lucrărilor pe Autostrada Transilvania

 

About