Topul celor mai harnici constructori de autostrăzi pe luna noiembrie: Strabag domină clasamentul, apoi UMB și surpriza Pizzarotti. Care sunt progresele pe Autostrada Transilvania

Autor  admin   în       1 year în urmã  

Topul lunii noiembrie pentru constructorii de autostrăzi din țară este dominat de compania austriacă Strabag, conform datelor CNAIR. Este pentru a cincea lună la rând când Strabag se află pe această poziție. 

Asocierea Strabag – Geiger a încheiat anul cu promisiunea îndeplinită de a finaliza lucrările la lotul Chețani – Câmpia Turzii din Autostrada Transilvania.

Articolul poate fi citit mai jos:

AUTOSTRADA TRANSILVANIA. E oficial! Astăzi s-a deschis traficului lotul Chețani – Câmpia Turzii. Se va putea circula neîntrerupt pe autostradă 245 de kilometri. GALERIE FOTO & VIDEO

Cei 15,7 kilometri din A3 au fost dați în trafic luna aceasta, cu aproape 9 luni mai devreme, după un progres de aproape 20 puncte procentuale al asocierii Strabag – Geiger. Mai precis 19,5%.

Progresele realizate de constructorii de autostrăzi din România în luna noiembrie 2023. Sursa foto: grafic CNAIR

A doua poziție este ocupată de UMB, companie deținută de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu. UMB a avansat cu 11 puncte procentuale pe tronsonul 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12). 31,75 de kilometri au fost adăugați rețelei naționale de șosele de mare viteză. În plus, UMB a raportat un avans de 10 puncte procentuale și pe un șantier din Autostrada Moldovei (A7); după trei luni a ajuns la un stadiu fizic de 16%.

Pe locul 3 în acest top se află constructorul italian Pizzarotti, care a înregistrat un avans de 6 puncte procentuale pe lotul Dumbrava – Mizil. Este primul lot din A7 Ploiești – Buzău și cel mai avansat, cu un stadiu fizic de 40%.

Progrese infime pe Autostrada Transilvania

Pe loturile aflate în lucru de pe Autostrada Transilvania progresele sunt mici sau chiar foarte mici de la o lună la alta. De exemplu, pe secțiunea Nădășelu – Zimbor, unde lucrează Spedition UMB (firmă deținută de Umbrărescu), progresul realizat în luna noiembrie a fost de numai 0,65%. Astfef, stadiul fizic de execuție a lucrărilor este de 71,15 % față de 70,50 % în luna octombrie a acestui an.

Pe secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului, constructor fiind SA&Pe Constructor (o altă firmă deținută de Umbrărescu), progresul înregistrat în luna noiembrie este de numai un procent: de la 40,15% în luna octombrie la 41,15%.

Probleme pe șantierul DEx4 de la Tureni

Lucrările par că stagnează de-a dreptul pe șantierul DEX4 (legătura care va conecta DN1 de Autostrada Transilvania în dreptul localității Tureni), unde lucrează o asociere condusă de societatea bistrițeană Dimex 2000. Graficul CNAIR arată că pe luna noiembrie n-a fost înregistrat niciun punct procentual. Astfel, lucrările au stagnat, iar stadiul fizic pe DEx4 este cel realizat în octombrie 2023: 5,5%.

Pe de altă parte, Strabag revine cu un avans de 4,45 puncte procentuale pe drumul expres ce va conecta Oradea la Autostrada Transilvania (A3). Aici, lucrările se apropie de pragul de 90%.

Te-ar putea interesa și acest articol:

Topul celor mai harnici constructori de autostrăzi pe luna octombrie: Strabag și UMB domină clasamentul. Progresul realizat pe loturile de pe Autostrada Transilvania

 

About