Topul celor mai harnici constructori de autostrăzi pe luna noiembrie: Strabag domină clasamentul, apoi UMB și surpriza Pizzarotti. Care sunt progresele pe Autostrada Transilvania

Autor  admin   în       11 luni în urmã     11035 Vizualizări.  

Topul lunii noiembrie pentru constructorii de autostrăzi din țară este dominat de compania austriacă Strabag, conform datelor CNAIR. Este pentru a cincea lună la rând când Strabag se află pe această poziție. 

Asocierea Strabag – Geiger a încheiat anul cu promisiunea îndeplinită de a finaliza lucrările la lotul Chețani – Câmpia Turzii din Autostrada Transilvania.

Articolul poate fi citit mai jos:

AUTOSTRADA TRANSILVANIA. E oficial! Astăzi s-a deschis traficului lotul Chețani – Câmpia Turzii. Se va putea circula neîntrerupt pe autostradă 245 de kilometri. GALERIE FOTO & VIDEO

Cei 15,7 kilometri din A3 au fost dați în trafic luna aceasta, cu aproape 9 luni mai devreme, după un progres de aproape 20 puncte procentuale al asocierii Strabag – Geiger. Mai precis 19,5%.

Progresele realizate de constructorii de autostrăzi din România în luna noiembrie 2023. Sursa foto: grafic CNAIR

A doua poziție este ocupată de UMB, companie deținută de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu. UMB a avansat cu 11 puncte procentuale pe tronsonul 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12). 31,75 de kilometri au fost adăugați rețelei naționale de șosele de mare viteză. În plus, UMB a raportat un avans de 10 puncte procentuale și pe un șantier din Autostrada Moldovei (A7); după trei luni a ajuns la un stadiu fizic de 16%.

Pe locul 3 în acest top se află constructorul italian Pizzarotti, care a înregistrat un avans de 6 puncte procentuale pe lotul Dumbrava – Mizil. Este primul lot din A7 Ploiești – Buzău și cel mai avansat, cu un stadiu fizic de 40%.

Progrese infime pe Autostrada Transilvania

Pe loturile aflate în lucru de pe Autostrada Transilvania progresele sunt mici sau chiar foarte mici de la o lună la alta. De exemplu, pe secțiunea Nădășelu – Zimbor, unde lucrează Spedition UMB (firmă deținută de Umbrărescu), progresul realizat în luna noiembrie a fost de numai 0,65%. Astfef, stadiul fizic de execuție a lucrărilor este de 71,15 % față de 70,50 % în luna octombrie a acestui an.

Pe secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului, constructor fiind SA&Pe Constructor (o altă firmă deținută de Umbrărescu), progresul înregistrat în luna noiembrie este de numai un procent: de la 40,15% în luna octombrie la 41,15%.

Probleme pe șantierul DEx4 de la Tureni

Lucrările par că stagnează de-a dreptul pe șantierul DEX4 (legătura care va conecta DN1 de Autostrada Transilvania în dreptul localității Tureni), unde lucrează o asociere condusă de societatea bistrițeană Dimex 2000. Graficul CNAIR arată că pe luna noiembrie n-a fost înregistrat niciun punct procentual. Astfel, lucrările au stagnat, iar stadiul fizic pe DEx4 este cel realizat în octombrie 2023: 5,5%.

Pe de altă parte, Strabag revine cu un avans de 4,45 puncte procentuale pe drumul expres ce va conecta Oradea la Autostrada Transilvania (A3). Aici, lucrările se apropie de pragul de 90%.

Te-ar putea interesa și acest articol:

Topul celor mai harnici constructori de autostrăzi pe luna octombrie: Strabag și UMB domină clasamentul. Progresul realizat pe loturile de pe Autostrada Transilvania

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.