Topul celor mai harnici constructori de autostrăzi pe luna aprilie. Surpriza e Ozaltin. Dimex și UMB, pe podium. Progresele de pe Autostrada Transilvania
Topul constructorilor de autostrăzi pe aprilie 2024 este condus de turcii de la Ozaltin, după progresele de pe marile șantiere de infrastructură rutieră înregistrate în această lună. Ozaltin a câștigat contractul pentru execuția celor două viaducte de la Nădășelu și Topa Mică de pe Autostrada Transilvania. Pe podium se mai află bistrițenii de la Dimex 2000 și grupul băcăuan UMB.
Grafic cu progresele înregistrate de constructorii de autostrăzi și drumuri expres în luna aprilie 2024. Sursa foto: CNAIR
Locul 1. Ozaltin a înregistrat în aprilie cel mai mare progres de pe șantierele de autostrăzi și drumuri expres din România, de peste 14 puncte procentuale. Ocupantul primului loc a realizat aproape un sfert din lucrările care au rămas de finalizat din tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12), început de alt constructor.
Locul 2. Pe a doua poziție s-a situat Dimex 2000, cu un avans de 8,65 puncte procentuale pe șantierul Drumului Expres Turda – Tureni (DEx4), la șase luni după ultima raportare. Compania cu sediul în județul Bistrița Năsăud a realizat până în aprilie circa 14% din lucrările aferente noului drum. Stadiul fizic al lucrărilor este de 36,5%.
Media9 a scris recent despre lucrările de lângă Tureni: GALERIE FOTO. Evoluție excelentă pe șantierul DEx4 Tureni: peste 6 procente în ultimele 2 săptămâni. Stadiul fizic al lucrărilor
Locul 3. Podiumul este completat de grupul UMB, care a înregistrat un progres de 6 puncte procentuale la „cocoașa de la Focșani”. Lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani este și cel mai avansat lot UMB din A7, fiind realizat în proporție de 39% în aprilie.
Citește mai multe despre progresele înregistrate în luna aprilie de ceilalți constructori, aici.
Din păcate, lucrările de pe Autostrada Transilvania în luna aprilie 2024, la fel ca în martie, au stagnat. Asta și pentru că antreprenorul, același UMB, și-a mutat utilajele și oamenii de pe A3 pe șantierele din sudul și sud – estul țării.
Este an electoral, știți asta; politicienii aflați la putere au promis că în 2024 vor da în folosință 4 loturi din cele 13 de pe Autostrada Moldovei.
Ministerul Transporturilor este condus de Sorin Grindeanu (PSD); iar bazinul social – democraților cuprinde o bună parte din Moldova.
Stadiul lucrărilor pe Autostrada Transilvania în luna aprilie 2024
Din datele CNAIR, pe loturile de pe A3 unde lucrează UMB Spedition, compania deținută de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, progresele au fost foarte mici. Ridicol de mici.
Pe secțiunea Nădășelu – Zimbor, stadiul fizic al lucrărilor înregistrat în luna februarie este de 72,19 %, cu 0,14% mai mult decât în luna martie 2024. Pe această secțiune sunt și cele două viaducte de la Nădășelu și Topa Mică, care urmează să fie construite.
Pe secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului, stadiul fizic este de 41,40%, cu 0,14% mai mult decât în luna precedentă. Trebuie subliniat că lucrările pe aceste secțiuni sunt finanțate prin PNRR și trebuie finalizate până în decembrie 2026.
Lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 de kilometri), care include și tunelul Meseș (cu o lungime de 2,7 kilometri și două galerii) încă n-are constructor. CNAIR a anunțat că îl va desemna până în 28 iunie 2024. Este cel mai scump lot de pe autostrăzile din România (max. 8,8 miliarde de lei) și are o durată de proiectare + execuție de 78 de luni (6 ani și jumătate).
Cum arăta situația în luna martie 2024: