Țineți minte data de 1 septembrie 2023: s-a dat ordinul de începere a lucrărilor la metroul Clujului
… sau cel puțin așa se anunțase. Întrebat, astăzi, la Realitatea FM, dacă a dat ordinul de începere a lucrărilor la metrou, Emil Boc a rostit un „da” nu foarte convins. Să-l credem însă, data era cunoscută de trei luni, imediat după semnarea contractului cu câștigătorul licitației.
Ce urmează? Șase luni este perioada de proiectare. Dacă totul merge bine, la 1 martie vom vedea detaliile; după aprobarea lor se va intra în șantier. Nu vă așteptați să vedeți prea devreme TMB-ul (cârtița) la Cluj, am mai scris că orașul va fi întors cu susul în jos abia după alegeri.
Până în 2026, tunelul pentru primele nouă stații ar trebui să fie terminat.
Metroul din Cluj va fi contruit de asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut – Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia – Alstom Transport – Arcada Company.
2031
este termenul final de finalizare a întregului proiect al metroului, cu toate cele 19 stații, din Sopor în Florești.
Proiectul Magistrala I de metrou Cluj este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 secunde: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 de trenuri / oră și sens).
Proiectul urmează să fie finanțat din fonduri europene nerambursabile și rambursabile precum Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014 – 2020, Planul Național de Relansare și Reziliență (PNRR) 2021 – 2027 și Programul Operațional Transporturi (POT) 2021 – 2027.