„Strâmtoarea Terra” se lărgește + Lucrări din studiul de trafic începute deja, la Florești
Un proiect important pentru Florești, aproape la fel de important ca lărgirea străzii Eroilor, este lărgirea unei alte artere, cea din zona Terra. Floreștenii îi spun „strâmtoarea Terra”.
În partea de vest a localității se vor crea sensuri unice. Va fi o deschidere nouă, o stradă paralelă cu Șesul de Sus, Dumitru Mocan 2, care va merge până pe strada Petuniei, în partea terminală a Floreștiului, cu acces în DN1. Accesul actual pe strada Dumitru Tăuțan va fi mult mai lărgit, astfel ca traficul auto să nu fie obturat de mijloacele de transport în comun.
Primarul Bogdan Pivariu a anunțat că proiectul s-a maturizat. „Săptămâna viitoare lansăm licitația pentru proiectul din zona Terra. S-au făcut exproprierile, culoarul este întabulat pe comuna Florești. Lucrăm la caietul de sarcini și am actualizat prețurile materialelor. Toată procedura de licitație va dura între două și trei luni, dacă nu apar contestații. Suma necesară este de aproximativ 10 milioane de lei, bani pe care încercăm să îi obținem din fonduri europene sau din programul Anghel Saligny; dacă nu reușim, vom suporta din bugetul local„, a explicat Pivariu, pentru Media9.
Primarul a vorbit și despre lucrările rezultate din studiul de trafic finalizat anul acesta. A dat și o serie de exemple.
„Studiul de trafic se referă inclusiv la mobilitatea pietonală și cu mijloace alternative. Vă dau câteva exemple: lângă Metro, strada Răzoare, zona Ametist, lucrăm la sistematizare și va apărea piste de biciclete pe partea terminală a tronsonului, apar două trotuare, apar locuri noi de parcare, se plantează arbori și spații verzi. Vom scoate maximum din ce se poate. Toate străzile noi vor arăta în maniera asta, cu trotuare, piste velo, arbori și spații verzi. Eroilor va fi un prim exemplu.
Deja am făcut 1,5 kilometri liniari de trotuar, acolo unde ampriza a permis. În zona Valea Gârboului se lucrează pentru a se putea introduce o linie de autobuz și trebuie să corectăm o serie de greșeli urbanistice. Se va introduce un sens unic, tocmai pentru ca autobuzele să își facă o cursă completă, fără să blocheze traficul. La intersecția DN1 cu strada Someșului unde există un semafor și o trecere de pietoni se analizează relocarea trecerii și desființarea semaforului sau funcționarea cu galben intermitent în anumite perioade ale zilei, pentru a fluidiza traficul și a permite un acces mai facil al celor de pe Someșului în drumul național. Apoi, așteptăm un aviz pentru rezolvarea intersecției Prof. Ioan Rus – Tăuțiului – Cetății”, a afirmat Bogdan Pivariu.
Acestea sunt însă doar câteva dintre șantierele deschise de Primăria Florești, în scopul fluidizării traficului, dar și din dorința de a oferi condiții de deplasare mai bune pentru pietoni și bicicliști.