Strada Regele Ferdinand, pregătită de inaugurare. Arată genial cu vegetație – GALERIE FOTO

Autor  Ionel Lespuc   în       5 years în urmã  

Prima parte a proiectului din partea de nord a centrului Clujului este gata. Strada Regele Ferdinand va fi dată în folosință vineri; asfaltată, cu trotuarele în mare parte finalizate, cu mobilierul stradal, stațiile de încărcare și iluminatul stradal realizat, se mai fac ultimele finisaje în piațeta la trotuarul din fața magazinului Central. Arborii sunt înverziți și arată genial.

Este însă numai prima parte a proiectului în care mai sunt incluse străzile Emile Zola, Sextil Pușcariu și o parte din Tipografiei. Acestea sunt încă în șantier.

Pe Regele Ferdinand s-au păstrat trei benzi, însă pe cea de venire spre Piața Unirii au permisiunea de a circula doar mijloacele de  transport în comun. În fața magazinului Central s-a gândit o mică piațetă și o stație cu refugiu pentru troleibuze și autobuze. Pe ambele laturi ale străzii s-au marcat benzi pentru biciclete, dar fără vopsea colorată roșie sau verde, cum există în alte părți. A fost prevăzută și semaforizată o trecere pentru pietoni/biciclete nouă, în zona Poștei. S-a amenajat un aliniament de arbori pe ambele părți ale străzii. În zona unde trotuarul este mai larg, la intrarea pe strada Șt. O. Iosif, s-au instalat băncuțe, respectiv standuri de biciclete și trotinete electrice. Artera beneficiază de iluminat public cu tehnologie led, iar evacuarea apei pluviale se face prin rigole poziționate direct în borduri.

Aspectul arterei este stricat de aspectul părăginit al clădirii Poștei Române, care a plătit an de an impozit majorat cu 500% pentru că nu o renovează.

Proiectul a fost propus de societatea de arhitectură Asiza, a lui Vlad Sebastian Rusu. Acesta a câștigat până acum trei dintre cele șase concursuri de soluții organizate de Primărie și de Ordinul Arhitecților din România.

Lucrările de modernizare sunt executate de SC Diferit SRL. Acestea au început în 26 august 2019. Proiectul beneficiază de finanțare nerambursabilă prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014-2020, Axa prioritară 4, Obiectivul specific 4.1, reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.

About