Stadiul cartierului Sopor: Avizul Autorității Aeronautice obținut, așteaptă aprobarea noului Cod al Urbanismului

Proiectul ambițios al cartierului Sopor din Cluj-Napoca a făcut un pas important, obținând recent avizul mult așteptat de la Autoritatea Aeronautică Civilă Română.
Viceprimarul Dan Tarcea a declarat că, după depășirea acestei etape, următorul pas esențial este aprobarea în Parlament a noului Cod al Urbanismului, preconizată pentru luna aprilie. Acest cod, jalon în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), va aduce modificări legislativ și este esențială alinierea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) al cartierului Sopor la noile reglementări.
“Am reușit să deblocăm acest proiect și avem avizul de la aeronautică, dar acum suntem în etapa în care trebuie să așteptăm aprobarea Codului urbanismului, pentru că este în discuție în Parlament noul Cod al urbanismului, care vine cu câteva modificări și atunci trebuie să actualizăm și să punem cele două legislații, cel al Codului urbanismului cu PUZ-ul nostru, trebuie ele să fie sincronizate pentru a nu avea sincope în viitor”, a explicat Tarcea în cadrul unei emisiuni la Napoca Live.
Tarcea nu vorbește însă despre faptul că Primăria nu a mai organizat nicio dezbatere pe subiectul Sopor, mai ales după ce proprietarii de terenuri au făcut scandal și au amenințat cu procese.
Cartierul Sopor reprezintă o inițiativă unică în România post-decembristă, fiind primul cartier proiectat integral de la zero de către o administrație publică locală. Întins pe o suprafață de 250 de hectare, masterplanul acestuia a fost realizat de o echipă de arhitecți selectată printr-un concurs internațional de soluții. Au câștiga arhitecții Vlad Sebastian Rusu și Octav Olănescu.
Proiectul prevede o infrastructură modernă, cu accent pe calitatea vieții, incluzând spații publice generoase, rețele de transport public bine dezvoltate, piste de biciclete, zone verzi și diverse facilități educaționale și socio-culturale. De asemenea, cartierul va fi conectat la proiecte majore de infrastructură, precum metroul clujean, prin realizarea depoului în zona Sopor.
Infrastructura ar urma să fie realizată de Primărie, iar dezvoltatorii ar urma să achite o taxă de urbanizare.