„Sorin Grindeanu blochează cinic încă un an Autostrada Transilvania”. Atac la ministrul Transporturilor

Autor  admin   în       7 luni în urmã     1691 Vizualizări.  

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis ordinul de începere a contractului pentru lotul Chiribiș – Biharia de pe Autostrada Transilvania (A3) de-abia din mai 2025, practic la peste un an de la semnarea contractului cu Precon Transilvania & Citadina 98 Galați (aprilie 2024). 

877

de milioane de lei este valoarea contractului pentru construcția lotului Chiribiș – Biharia.

Anunțul a fost făcut de fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma, pe contul său de Facebook. Horațiu Cosma (foto jos) a ocupat acest post pe vremea când minstru al Transporturi era Cătălin Drulă.

Ce reclamă fostul secretar de stat de la Transporturi

„Mizerabil până la capăt: Sorin Grindeanu blochează cinic încă un an Autostrada Transilvania în județul Bihor și dă ordinul de începere al proiectului abia în mai 2025. Am spus-o de nenumărate ori: Grindeanu sabotează cu bună știință Autostrada A3 Transilvania.
Tronsonul din Bihor dintre Chiribiș și Biharia a intrat în șantier tocmai în 2004, a fost terminat pe jumătate și abandonat în 2013, după ce PSD a rupt primul contract. Au mai urmat 2 contracte reziliate, ultimul chiar de către Grindeanu.
A urmat a 4-a încercare de finalizare a autostrăzii în 20 de ani, torpilată și ea de Grindeanu. Trebuia să semneze contractul de lucrări încă din vara lui 2023, după confirmarea constructorului câștigător de către Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor.
Nu a vrut. A fost nevoie ca același constructor să meargă în justiție, să ceară semnarea contractului și să câștige, ca să îl oblige pe Grindeanu să semneze într-un final contractul.
Dar, pe când credeam că în sfârșit se face autostrada, a mai blocat-o odată Grindeanu. A dat ordinul de începere al proiectului tocmai în mai 2025. Adică peste un an. Pe care probabil o să îl mai amâne odată pentru 2026. Nu e grabă. Timpul trece, leafa merge.
Și, cu el, și speranțele românilor că vor circula în acest secol doar pe autostradă de la București și până la Oradea”, a transmis Horațiu Cosma.
La vest, lotul Chiribiș – Biharia se continuă cu cei 5,5 km dați în trafic în 2020 între Biharia și Borș II. La est, spre Cluj, antreprenorul Construcții Erbașu a început vineri, 15 martie 2024, etapa de proiectare pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș (26 kilometri).

28

de kilometri este lungimea lotului Chiribiș – Biharia de pe Autostrada Transilvania.

Licitația de 877 milioane lei pentru lotul Chiribiș – Biharia cu o lungime de 28 km a fost lansată în august 2022, după ce în mai CNAIR reziliase contractul cu Selina. Ofertele au fost depuse de constructori din România, Austria, Ungaria și Turcia.
Durata contractului este de 24 de luni, cu 6 luni alocate etapei de proiectare și 18 pentru execuție.
„Am semnat astăzi un nou contract pentru proiectarea și execuția lucrărilor de construcție a secțiunii de autostradă Chiribiș – Biharia, parte a Autostrăzii Transilvania ! Semnarea a fost posibilă doar după soluționarea contestațiilor de către CNSC. Asocierea PRECON TRANSILVANIA S.R.L. – CITADINA 98 S.A., are la dispoziție 6 luni pentru perioada de proiectare, 18 luni pentru execuție și 785,215 milioane de lei (fără TVA), asigurați prin Programul Transport (PT), pentru finalizarea lucrărilor. Pe traseul acestei secțiuni de autostradă cu o lungime de 28,55 km vor fi construite inclusiv 7 poduri și 11 pasaje. Contractele anterioare pentru construcția acestei secțiuni de autostradă au fost reziliate de mai multe ori pâna acum, din cauza incapacității constructorilor de a finaliza lucrările”, spunea șeful CNAIR Cristian Pistol, în aprilie 2024.

Unii au fost interesați și de acest articol:

AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Când vom putea circula neîntrerupt de la Târgu Mureș – graniță cu Ungaria. Câți kilometri sunt în lucru, câți sunt dați în circulație

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.