Societatea civilă cere autobuz electric și curse regulate pe un traseu unde acum circulă o „dubiță care transporta marfă înainte”
SOS (Societate organizată sustenabil) ese unul dintre ONG-urile cele mai active, din punct de vedere civic, la Cluj. Reprezentanții ONG se implică în diverse tematici ale orașului; cel mai recent, în problema transportului public cu linia 22.
„Axa nord – sud de transport public nu prea e funcțională, spre deosebire de cea est – vest. În Cluj-Napoca, există un traseu urban deservit de microbuze diesel vechi, neaccesibile, cu trepte la urcare, ușă manuală, fară afișaj, fară anunțuri stații și fară POS pentru posibilitatea plății cu cardul și cu 2 curse/zi în total, ambele dimineața, de la 6 și 7. Am luat unul, am văzut cum se chinuiau oamenii să închidă o ușă într-o mașină care transporta marfă înainte. Linia 22, singurul traseu care deservește zonele Hașdeu, Zorilor Nord si spitalul de boli infecțioase este de mulți ani într-un cerc vicios în care nu sunt curse pentru că nu sunt călători și nu sunt călători pentru că nu sunt curse”, explică Adrian Dohotaru, reprezentantul SOS.
Având în vedere că în zona deservită de linia 22 există campusuri, clădiri universitare și un mare spital, se solicită înlocuirea axtualelor vehicule cu autobuze electrice și schimbarea orarului.
„Un astfel de traseu ar trebui operat cel puțin în toate orele de vârf și o cursă seara, cu plecări din oră în oră în intervalul 6:00-9:00 și 13:00-18:00 + o cursă pe la 21:00 ca serviciu minim viabil, preferabil cu un autobuz electric, silențios. Un asemenea orar ar atrage deja mult mai mulți călători, destul cât să justifice utilizarea unui autobuz de 10m, @Compania de Transport Public având mai multe, nu a unei dubițe.
Pentru a atrage călători noi și pentru a scoate clujenii din trafic auto, vehiculul ar trebui să prezinte dotări specifice anului 2023: ușa automată, NU MANUALĂ, podea joasă, afișaj de traseu, nu hârtie în geam, anunțuri stații etc”, mai cere SOS.