Șerban Țigănaș crede că metroul Clujului nu se va face niciodată. „Cea mai sinistră soluție ar fi să se întâmple ceva, dar nu suficient”

Autor  Tudor Știrbu   în       2 years în urmã  

Șerban Țigănaș, decanul Facultății de arhitectură și urbanism, a vorbit, în cea mai recentă emisiune Urbea9, produsă de Media9, despre metroul de la Cluj. Care a crescut ca preț cu peste 35% față de proiectul inițial. Și asta din cauza majorării prețurilor la nivel mondial și a inflației. Data-limită pentru depunerea ofertelor este vineri, 28 octombrie.

Citește și acest articol care îți spune de ce au crescut prețurile la metrou: Ședință extraordinară, la Cluj. Costurile pentru metrou au urcat în tavan

„Recalcularea costurilor este perfect justificată, am mai spus asta. A intervenit războiul (din Ucraina – n.r.) și au crescut prețurile în energie și în construcții. E un nou moment al adevărului și abia aștept să văd ce se întâmplă”, a subliniat Șerban Țigănaș.

Arhitectul clujean se teme însă de un eventual interes scăzut față de atribuirea contractului:

„Este foarte posibil să n-avem oferte, ori să n-avem oferte consistente. Este o aventură pentru Cluj. Personal, eu nu știu ce să sper. Aș spera ca lucrurile să fie bine făcute de ofertanți, că lucrurile sunt posibile, pentru că, altfel, o mare dezamăgire ne-ar cuprinde pe toți”.

Citește și:

Șerban Țigănaș: “Aș face un concurs pentru un nou Avram Iancu. Actuala statuie merge spre a nu-i aduce un omagiu” + SONDAJ: Ar trebui înlocuit monumentul din centrul Clujului?

La finalul intervenției, decanul Facultății de Arhitectură și urbanism a mai fost întrebat dacă crede că proiectul metroului de la Cluj va fi realizat vreodată. Răspunsul său a fost scurt și imediat: „Niciodată!”.

DECLARAȚIE

„Cea mai sinistră soluție ar fi să se întâmple ceva, dar nu suficient; să fie doar un segment, să fie doar o parte din proiect. Proiectul în sine nu rezolvă toate problemele de mobilitate ale Clujului, doar le ajută într-o oarecare măsură pe o anumită axă”.

Șerban Țigănaș, decanul Facultății de arhitectură și urbanism 

Emisiunea s-a filmat pe Cetățuie, lângă celebra cruce.

În urmă cu o săptămână, SEAP a anunțat companiile interesate de reluarea licitației pentru metroul de la Cluj. Data limită anunțată după suspendare, 28 octombrie, a rămas valabilă. Practic, ofertanții mai au la dispoziție doar câteva zile pentru a redacta și depune ofertele.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.