Schimbare de traseu pentru centura metropolitană? “Reducem costurile cu 20 de milioane de euro”
Centura metropolitană a Clujului este un proiect de 41 de kilometri de șosea rapidă și 20 de kilometri de drumuri de legătură, evaluat la peste 500 de milioane de euro. Contează să reducem costurile cu 20 de milioane de euro? Absolut. Se poate face asta? Ei bine, există cineva care crede că da.
FOTO: Calcul făcut de proiectanți: drum mai scurt, costuri mai mici, cu 19,28 milioane de euro
Deputatul Viorel Băltărețu i-a ascultat pe urbaniștii care au cerut ca viitoarea centură să treacă prin mijlocul poligonului de trageri al armatei de la Florești și s-a angajat să mijlocească acest lucru. S-a întâlnit cu reprezentanți ai Ministerului Apărării Naționale, cu proiectanții, cu persoane din Consiliul Județean, cu primarul Floreștiului, Bogdan Pivariu, cu conducerea Ministerului Transporturilor și a CNAIR; le-a propus tuturor să se așeze la aceeași masă.
“Am făcut un calcul: prin faptul că centura nu mai înconjoară poligonului, traversând Someșul de două ori, se câștigă aproape 20 de milioane de euro. Cei de la Armată au fost de acord, în principiu. Dar, sigur, doresc un alt teren unde să își relocheze poligonul de trageri. Am fost asigurat că există spații unde s-ar putea construi un alt poligon. În acest fel, și zona de pe deal a Floreștiului se va putea dezvolta”, a declarat Băltărețu, pentru Media9.
Centura metropolitană. Arhitecții cer mutarea poligonului din Florești
Centura metropolitană a Clujului este o idee veche, readusă la viață și pusă în mișcare de actuala administrație locală. Proiectul a fost propus de primarul Emil Boc, dar inițial nu a fost inclus în masterplanul general de transport. Ca un ultim efort, în urmă cu cinci ani, Boc i-a invitat la Cluj pe mai mulți membri ai Comisiei de transporturi a Parlamentului european și le-a arătat câtă nevoie este de o asemenea centură. A meritat, pentru că în scurt timp șoseaua a fost adăugată în masterplan.
Studiul de fezabilitate va fi gata în toamna acestui an, după care se poate organiza licitația pentru proiectare și execuție, iar termenul de finalizare estimat este 2026. Centura pleacă de pe DN1, zona dintre Căpușu și Gilău, traversează Floreștiul pe la nord, primește trafic din Baciu pe un drum de legătură, ocolește Cluj-Napoca pe la sud, dar taie mai apoi Someșeniul în două și se unește cu Bulevardul Muncii, iar punctul final este la Apahida.