Relaxare? :))) Proiectul cu șase case de pe Antonio Gaudi, prima victimă a blocajului urbanistic prelungit de Primărie

Autor  I Lespuc   în       4 zile în urmã  

Primul efect concret al prelungirii blocajului urbanistic decis de Primăria Cluj-Napoca s-a văzut astăzi în ședința Consiliului Local: PUZ-ul pentru șase locuințe individuale de pe strada Antonio Gaudi nr. 16, avizat complet de toate structurile de specialitate, a fost retras de primar chiar înainte de vot. Înainte de „relaxarea” anunțată de Emil Boc, proiectul era eligibil pentru aprobare; după, nu a mai fost.

Beneficiarii sunt Chița Gheorghe Ioan și Hagianu Dumitru, împreună cu Hagianu Olimpia-Marta, proprietari ai terenului de 5.825 mp.

Documentația prevedea un ansamblu de șase case P+1+M, fiecare cu câte două locuri de parcare (în total 12 autoturisme), o stradă nouă de 9 m, cedată domeniului public, precum și o subzonă verde cu acces nelimitat pentru public. Proiectul avea avizele serviciului de siguranța circulației, a arhitectului-șef și al comisiei de urbanism.

Exclusiv Media9. Documentul semnat de Emil Boc care prelungește blocajul urbanistic. Reguli mai dure pentru dezvoltatori pe arterele cu trafic critic + Se pregătește încălcarea unor principii juridice

Retragerea PUZ-ului apare în contextul documentului semnat recent de primarul Emil Boc, prin care se prelungesc restricțiile urbanistice pentru proiectele aflate pe sau lângă arterele considerate „cu trafic critic”. Iar aici suntem în Borhanci.

Situația ridică probleme juridice relevante: documentațiile urbanistice avizate în baza legii existente nu pot fi blocate (sau nu ar trebui să fie) prin aplicarea ulterioară a unor criterii noi. Specialiști citați în analiza Media9 au avertizat deja asupra unei posibile încălcări a principiului neretroactivității, element fundamental al dreptului administrativ.

Culmea, când a prezentat noile reglementare, Emil Boc spunea că beneficiarii vor putea alege „legea cea mai favorabilă”. Între timp s-a răzgândit.

Astfel, proiectul de pe Antonio Gaudi devine prima „victimă” a aplicării noilor restricții — un proiect mic, cu impact redus asupra traficului, retras în ultimul moment, deși întrunea toate condițiile legale pentru aprobare.

About