PUZ Mărăști: se aprobă parkingul, dispariția unui fir de pe aleea Bibliotecii, reducerea locurilor de parcare de pe bulevardul 21 Decembrie

Autor  Ionel Lespuc   în       1 year în urmã     2187 Vizualizări.  

Consiliul local votează astăzi planul urbanistic zonal pentru modernizarea Pieței Mărăști și a străzilor adiacente.

Au fost propuse modificări mai mari sau mai mici pentru bulevardul 21 Decembrie, pentru Calea Dorobanților, pentru străzile Aurel Vlaicu, Fabricii, Crinului, Ciocârliei și pentru aleea Bibliotecii.

Cele mai importante modificări se referă la aleea Bibliotecii. Acolo urmează să se grupeze benzile carosabile în partea dinspre Profi, astfel ca spațiul dinspre clădirea care găzduiește Poșta română să se construiască un parking subteran, cu un scuar verde deasupra sa.

280

de locuri ar urma să aibă parkingul subteran din Piața Mărăști. Garajul va avea accesul din sensul giratoriu.

Planul urbanistic zonal a fost realizat de o echipă de proiectanți de la biroul Planwerk, coordonată de Tudor Pănescu și Tiberiu Ciolacu.

Pe fiecare dintre artere se introduc piste pentru biciciclete, iar pe Aurel Vlaicu și 21 Decembrie vor fi amenajate benzi dedicate pentru autobuze și troleibuze.

Bulevardul 21 Decembrie va suferi o modificare importantă pe relația vest – est, dinspre biserica Sf. Petru spre sensul giratoriu. Banda pe care acum se parchează va deveni soațiu exclusiv de circulație pentru transportul în comun. 

În proiect se mai prevede modernizarea stațiilor de transport public, respectiv transformarea zonei din spatele bisericii Sf. Petru într-un scuar verde cu acces public. De asemenea, se vor moderniza și trotuarele, care vor fi realizate din piatră, ca în centrul orașului. În parking și pe străzi vor fi amplasate stații de încărcare pentru vehicule electrice.

În proiectul prezentat inițial, arhitecții propuneau și eliminarea magazinului Profi, respectiv a stației de carburant OMV. În locul lor se dorea construirea unui parking, deasupra căruia să se edifice o clădire de birouri. Ideea nu este deocamdată pusă în practică de municipalitate.

Pe străzile Crinului și Iazului se va organiza circulația auto cu sens unic, în tandem cu Buftea și Gorunului. Parcările la sol vor fi reorganizate, pentru a se crea spațiu suficient apariției unor piste de biciclete.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.