Proiectul care va crește deodată cu centura. Bloc “înalt și subțire” la nodul 13 al șoselei + Kaufland în Borhanci

Autor  Ionel Lespuc   în       3 years în urmã     9082 Vizualizări.  

2,7 hectare are ansamblul imobiliar propus în Borhanci, care are prevăzut un magazin de mari dimensiuni Kaufland. Beneficiarii sunt oameni de afaceri de succes: Dan Nicolae Dunca, patronul Baracca și a multe alte societăți, Iulian Iuga, cu afaceri în domeniul IT, și Toth Szilard, acționar al Alpha Property Development, compania ce face parte din grupul Intercora și care a dezvoltat 30 din cele peste 100 de hipermarketuri Kaufland în România.

Investitorii au acceptat să doneze 4.600 de metri pătrați pentru realizarea centurii metropolitane, iar acum vin cu propria dezvoltare lângă centură. Foarte generoasă, aproape un orășel. Vedeta este clădirea de birouri care s-a stabilit să fie înaltă și suplă, “accentul” ce va străjui nodul 13 al centurii. Va mai fi centrul comercial, alte imobile de șase etaje, cu destinația servicii, și o serie de blocuri cu parter și trei etaje, destinate locuirii. Beneficiarii vor trebui să construiască și o creșă sau o grădiniță.

Marți, în Comisia tehnică de amenajare a teritoriului și urbanism, a existat o lungă discuție pe subiectului turnului; au existat arhitecți care l-au cerut mai mare. Momentan a rămas la 10 etaje, însă până la autorizare mai sunt etape de parcurs. “Clujul duce lipsă de clădiri reprezentative”, a argumentat Adrian Iancu, fostul arhitect șef al municipiului. Chiar mai intensă a fost dezbaterea privind locuirea, care va însemna doar 20% din funcțiunea întregului ansamblu. Primarul Emil Boc a anunțat de la început că autorizația pentru locuire se va putea elibera abia dupa inaugurarea centurii. Alte clădiri mai repede, blocurile de locuit abia după 2026. Proiectantul Rareș Drăgan a subliniat însă că are o idee chiar mai bună: blocurile să se construiască în același ritm cu centura și să poată fi recepționate după deschiderea șoselei. După multe opinii exprimate, s-a acceptat varianta propusă de Drăgan. Nimeni nu s-a gândit ce se face dezvoltatorul dacă centura nu se face sau dacă se face abia în 2030. 🙂

Proiectul a fost avizat de principiu, însă mai este nevoie de un studiu de trafic.

About