Primii pași sunt toți cu stângul. Întârzieri anunțate la metroul Clujului încă de la început

Autor  Ionel Lespuc   în       1 year în urmã     4050 Vizualizări.  

Multă lume se întreabă dacă metroul Clujului chiar se va face. Că este, dincolo de orice dubiu, o aventură extremă în care ne-a aruncat Primăria. Sunt chiar unii din zona puterii locale care se întreabă cum se va replia Emil Boc, cum va spune la un moment dat că de fapt „am încercat, nu s-a putut”. Dar poate se înșală și chiar vom avea metrou.

Unde suntem azi. În mod normal, după ce s-a dat ordinul de începere a lucrărilor, la 1 septembrie, ne gândeam că ne aflăm în faza de elaborare a proiectului. Sigur, nu există încă un supervizor, dar lucrurile ar trebui să se miște măcar în interiorul asocierii care a câștigat licitația. Numai că aflăm că stau, sunt trase pe dreapta și savurează o baclava.

Descărcarea de sarcina arheologică a căzut în seama Muzeului național de istorie a Transilvaniei, parte din asocierea care a câștigat licitația. Managerul acestei instituții, Felix Marcu, spune, pe scurt, că lucrările nu au început și că ajunsese la o înțelegere cu turcii de la Gulermak să nu demareze proiectul tehnic până nu se vede situația reală din subsol, mai ales în zona celor patru stații din zona centrală a Clujului.

Altfel spus, și mai succint, este că partea de proiectare se poate începe abia după primele rezultate ale cercetărilor arheologice, care nici nu au început.

1 octombrie

era data la care ar fi trebuit să înceapă cercetările arheologice, iar Felix Marcu spune că amplasamentul nu i-a fost încă predat Muzeului național de istorie a Transilvaniei de către compania de logistică din cadrul asocierii.

“Durata maximală a cercetărilor arheologice este de 9 luni, dar noi cred că vom finaliza mai repede, până în primăvara anului viitor. Important este ce ruine vom descoperi în cele patru stații cu potențial mare, din centru. Așteptăm ca firma de logistică să ne predea amplasamentul și vom face săpături în partea de nord a Pieței Unirii, în zona parcării și pe axul drumului. Vom căuta să procedăm în așa fel încât să nu se închidă circulația, mai ales pentru mijloacele de transport în comun. Am agreat cu liderul de asociere să nu se realizeze proiectul tehnic până nu le oferim informații; s-a mai întâmplat așa la alte proiecte, cu descărcarea arheologică după ce era gata proiectul, iar apoi a trebuit să fie adaptat”, a afirmat Felix Marcu, pentru Media9. 

Deci mai durează mult, Media9 v-a mai spus că șantierele se vor deschide abia după alegeri.

Asocierea Gülermak, Arcada, Alstom, Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei, Sixense, EPC, Vertatel, TIAB, Total Business Land, DP Cons, Aqua Prociv, Prota Müheldislik, Yuksel, SC Logic IT, Danavi, SC Logic Consult a câștigat licitația pentru execuția lucrărilor la metroul clujean. Contractul s-a semnat în 25 mai 2023.

9.059.483.352,057

de lei este prețul pe care ar trebui să îl încaseze asocierea câștigătoare pentru lucrările executate la metroul Clujului. Peste nouă miliarde de lei, ca să simplificăm.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.