PREMIERĂ. Un tronson din Autostrada Nordului (A14), Satu Mare – Baia Mare – Dej – Suceava, va avea o singură bandă de circulație pe sens

Autor  admin   în       2 zile în urmã  

Pentru prima dată în România, urmează a se construi un tronson de autostradă care să aibă, în etapa inițială, doar o singură bandă de circulație pe sens.

Comisia Tehnico-Economică (CTE) de la Ministerul Transporturilor a avizat construirea unui tronson de autostradă pe conceptul de half-profile, potrivit Libertatea. Este vorba despre un tronson din Autostrada Nordului – A14.

Întreaga autostradă este concepută pe o lungime de 335 de kilometri, pe traseul Oar (granița cu Ungaria) – Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava.

5

județe din nordul României, printre care și Cluj, va traversa această autostradă.

Autostrada Nordului este propusă ca drum expres (sau drum de mare viteză) care pornește de la punctul de pe granița cu Ungaria, Oar, Satu Mare. Traseul spre est trece prin apropierea localităților Baia Mare, Dej, Bistrița, Vatra Dornei, după care este preconizată o joncțiune cu A7, continuându-și traseul până la Suceava.

Proiectul Autostrăzii Nordului (A 14) ar trebui să lege Satu Mare de Suceava, pe o distanță planificată de 335 de kilometri. Autostrada Nordului va conecta 5 județe din Maramureș, Transilvania și Moldova.

Foto: Randare

Varianta „low-cost”

Un tronson de 9,4 kilometri din Autostrada Nordului a fost avizat pentru construcție la data de 18 noiembrie. El va reprezenta centura orașului Gura Humorului (județul Suceava).

„Încă un aviz important pentru varianta ocolitoare de la Gura Humorului. Astăzi am obținut reavizarea proiectului în Comisia Tehnico-Economică (CTE) de la Ministerul Transporturilor, la doar o săptămână după avizul CTE de la CNAIR.

Bifăm astfel încă o etapă importantă în procesul de reavizare a acestui proiect, după reducerea costurilor cu aproape 20 de milioane de euro, astfel încât investiția să poată fi în sfârșit finanțată.

Urmează Comisia Interministerială, apoi reaprobarea indicatorilor tehnico-economici în ședință de Guvern, ultimul pas înainte de a lansa licitația și de a începe lucrările chiar din prima jumătate a anului viitor.

Am venit cu singura soluție care poate fi finanțată și construită: realizarea variantei în două etape, în half-profile.

Așa am redus costurile de la 540 de milioane de euro (devizul din 2023) la aproximativ 160 de milioane de euro, inclusiv TVA”, a explicat președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Șoldan, într-un mesaj postat pe Facebook.

Te-ar putea interesa și acest articol:

 

AUTOSTRADA NORDULUI. Ministerul Transporturilor inițiază procedurile pentru exproprierile de pe un lot din proiect

 

About