Anacronic. Politicul îi evaluează pe directorii de școli
Consiliul Local a aprobat lista politicienilor care vor face parte din comisiile de evaluare a probei de interviu din cadrul concursului pentru posturile de directori de licee/școli/grădinițe, respectiv de directori adjuncți. Un demers similar face și Consiliul Județean.
Proba scrisă pentru posturile de directori/directori adjuncți a avut loc în 15 octombrie, iar începând din 10 noiembrie vor avea loc interviurile cu ceu care au depășit cu succes prima etapă. În comisiile de evaluare se află și politicieni. Să ne explice cineva care este rostul!
Unii sunt avocați sau oameni de afaceri, alții ingineri, alții oameni de marketing; unii au performat la școală, alții nu tocmai. Ce îi califică pe oamenii aceștia să analizeze valoarea unui candidat la funcția de director?
Partea bună este că interviurile vor fi înregistrate audio/video, ca examenul de Bacalaureat. Ideea este că, pentru o evoluție a sistemul educațional, e nevoie de directori cât mai competenți, cât mai deschiși spre nou, spre inovare. Iar sistemul îi încurajează tot pe vechii directori, unii complet opaci la nou.
Comisia de evaluare include un inspector școlar (președinte), doi reprezentanți ai unității de învățământ, dintre cadrele didactice titulare ale unității de învățământ, aleși prin vot secret de către consiliul profesoral, respectiv două cadre didactice titulare cu performanțe profesionale deosebite la concursuri și olimpiade școlare, desemnate de inspectorul școlar general, în cazul centrelor județene de excelență, un reprezentant al consiliului local, desemnat prin hotărâre a consiliului local, respectiv un reprezentant al consiliului județean, desemnat prin hotărâre a consiliului județean. În cazul unităților de învățământ special, centrelor școlare pentru educație incluzivă și CJRAE/CMBRAE, din comisie face parte și un reprezentant al departamentului de resurse umane din cadrul companiilor mijlocii, mari și foarte mari sau un reprezentant al unei companii specializate în recrutarea resurselor umane sau un cadru didactic din învățământul superior cu competențe în management instituțional și/sau management educațional.
Durata probei de interviu este de 60 de minute pentru fiecare candidat, structurată astfel:
- etapa I – pentru susținerea prezentării candidatului și a strategiei de dezvoltare a unității de învățământ – maximum 25 minute;
- etapa a II-a – pentru pregătirea și prezentarea modalității de rezolvare a situației-problemă – maximum 20 minute;
- etapa a III-a – pentru rezolvarea sarcinii de lucru repartizată pentru evaluarea competențelor digitale – maximum 15 minute.
Iată consilierii locali din comisiile de evaluare a probei de interviu la școlile clujene: