Pleacă TIR-urile, vin oamenii. Blocuri cu 10 etaje propuse lângă Hornbach

Clujul se modifică sub ochii noștri, am mai spus asta, și mai ales în partea sa de nord, dincolo de calea ferată. Zona aceea nu mai este demult periferie, așa că mulți dintre cei care aveau afaceri acolo se relochează și se apucă de construit. Un proiect recent propus și încă neanalizat de comisiile Primăriei este cel de pe strada Câmpina, lângă Hornbach. Planul urbanistic zonal de restructurare urbană propune desființarea autobazei și construirea de blocuri, cu cinci, dar și cu zece etaje.
Beneficiariele PUZ-ului de pe strada Câmpina 51-53 sunt companiile Transcom s.a. și Clar Import Export; prima este controlată de Grigore Botezan, implicat și la Sofinstal, iar dincolo acționarul cel mai mare, cu 45%, este Vasile Lup. Planul este întocmit de arhitecții de la Arhimar.
52.914
metri pătrați, adică peste 5 hectare, dețin proprietarii pe strada Câmpina.
Momentan, parcela este situată, conform planului urbanistic general, în două unitățile teritoriale de referință “Em” și “RrEm”, care înseamnă, pe scurt, zone de mică producție și servicii industriale, respectiv terenuri riverane arterelor de circulație, destinate restructurării. Propunerea beneficiarilor este ca terenul să rămână unul de restructurare, pentru construirea unei zone mixte, dar și unul pe care să poată fi edificate clădiri de instituții și de servicii de interes public.
Pe planșă se vede propunerea realizării unui drum median, care să facă mai ușor accesul în viitorul ansamblu, dar și să conecteze strada Câmpina de Oser.
Discuțiile se vor purta în comisii; mai întâi, cea de trafic, dacă (și în ce condiții) zona permite o astfel de dezvoltare, apoi cea de urbanism. Dacă acești pași vor fi depășiți, se va ajunge la o hotărâre de consiliu local.