Park&ride. Comentarii la postarea lui Emil Boc: „Orașul are nevoie de mii de locuri de parcare, nu 865”
Anunțul primarului Emil Boc referitor la apropiata finalizare a proiectului Park&Ride de la Aeroportul Cluj-Napoca a generat un val de reacții pe Facebook. Investiția de 16,5 milioane de euro, care promite peste 800 de locuri de parcare și facilități pentru transportul public, a stârnit atât laude, cât și critici sau ironii din partea clujenilor.
Vocea profesioniștilor: așteptări și neclarități
Printre comentariile remarcabile se numără cel al arhitectului Șerban Țigănaș, care a apreciat inițiativa, dar a ridicat întrebări legate de eficiența și capacitatea sistemului: „Să vedem dacă va fi adoptată, folosită și dacă capacitatea se va dovedi suficientă, insuficientă sau supraevaluată. Probabil e nevoie de o perioadă de acomodare a utilizatorilor și apoi se va ajunge la randament.”
Ironii și critici la adresa proiectului
De la ironii legate de infrastructura promisă la Cluj și până la acuzații mai directe la adresa administrației, unii comentatori nu au ezitat să ridiculizeze proiectul. Edmond Jiga a subliniat costul mare al investiției comparativ cu alte nevoi ale orașului: „16 milioane de euro, man! Făceai 3 spitale, 4 creșe pentru copilași și 2 școli!”
Bogdan Aldea a criticat implementarea proiectelor de infrastructură din oraș, menționând că de multe ori sunt anunțate proiecte majore, dar rămân nerealizate în timp util.
Problemele traficului și ale parcărilor, în prim-plan
Mai mulți comentatori au atras atenția asupra faptului că, deși proiectul adaugă locuri de parcare, acesta nu rezolvă problema generală a traficului din Cluj. Marius Marius a subliniat că orașul are nevoie de „mii de locuri de parcare, nu 865”, sugerând că acest proiect este doar o soluție temporară la o problemă mult mai amplă.
Totodată, Tudor Constantin a adus în discuție problema locuitorilor din zona Pata Rât, sugerând că ar trebui asigurată o prezență mai mare a poliției în autobuzele care vor tranzita zona, pentru a menține ordinea.