“OSĂ”. Mesaj subtil pentru contestatarii săi. Emil Boc: “Nu mai povestim că o să facem, că o să fie cândva”

Autor  Ionel Lespuc   în       1 year în urmã     1011 Vizualizări.  

Primarul Clujului, Emil Boc, a vorbit astăzi despre contractul semnat joi pentru realizarea metroului. Și a trimis o săgeată către cei care l-au numit “OSĂ”, știți de ce, pentru că majoritatea proiectelor despre care vorbește sunt din viitor.

“Acum nu mai povestim că o să facem, că o să fie cândva. Nu mai este nimic de genul acesta, o putem proba cu un act oficial al statului român. Urmează să se constituie o garanție de participare, peste 150 de milioane de euro, dacă îmi amintesc bine, în 10-15 zile lucrătoare, apoi dăm ordinul de începere a lucrărilor, se face proiectarea, pentru că investiția prevede la pachet proiectare și execuție, apoi autorizația de construire. Cum au putut alții să facă metrou, în secolele trecute, vom reuși și noi în secolul acesta. Important este că sunt cele două repere mari și tari: 31 iulie – 9 stații, realizate fără ca metroul să fie funcțional, 2031 termenul final de punere în funcțiune a metroului. Între aceste termene, vom veni pas cu pas, etapă cu etapă, să vă comunicăm evoluția proiectului”, a spus Emil Boc.

Magistrala de metrou M1, prima linie din afara Bucureștiului, are 21 de stații, costă 9 miliarde lei, din care 1,5 miliarde lei fonduri din PNRR, iar termenul de realizare este de 8 ani, cu 12 luni pentru etapa de proiectare și 7 ani pentru execuție.

8

metri este adâncimea la care se va săpa tunelul metroului.

Contractul s-a semnat joi, în prezența premierului Nicolae Ciucă și a ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Principalii asociați care urmează să realizeze Magistrala I de metrou Cluj sunt:

  • Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.
  • Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia
  • Alstom Transport S.A.
  • Arcada Company S.A.

Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.