Monitorizare independentă API. Când estimează că vor fi terminate loturile în lucru de pe Autostrada Transilvania

Autor  admin   în       6 luni în urmã     62594 Vizualizări.  

Asociația Pro Infrastructură (API) a realizat, acum la început de mai, o monitorizare independentă a  tuturor proiectelor rutiere majore din România. Printre aceste proiecte se află și loturile de pe Autostrada Transilvania.

1.101

de kilometri de autostrăzi și drumuri expres veritabile are în exploatare, în prezent, România.

Care sunt constructorii cu cei mai mulți kilometri de autostradă în portofoliu

„Dacă tragem linie și adunăm, în materie de autostrăzi și drumuri expres veritabile, în prezent România are 1.101 kilometri în exploatare (plus vreo 10 km de muzeu), 784 kilometri contractați pe aproape 11 miliarde euro și alți 247 km în licitație cu o valoare estimată de 6,5 miliarde euro.
Din totalul celor 784, UMB deține în portofoliu 388 kilometri (49%), urmat de Makyol și WeBuild (aproape 70 km fiecare, 9%), apoi Pizzarotti și Nurol (cu puțin sub 40 km fiecare, 5%), urmați de 4 constructori cu câte 27-30 km: Mapa-Cengiz, Precon (Selina), Trace-Coni și Erbașu.
Dacă ne uităm la valorile contractelor, nu la lungime, clasamentul se schimbă puțin: cota de piață a UMB scade la „doar” 42% (22,6 miliarde lei în sumă absolută), WeBuild și Makyol cresc la 12%, respectiv 13% (vreo 7 miliarde lei), iar pe 4 vine asocierea Mapa-Cengiz cu 8%, top 5 fiind completat de Nurol cu 6%”, au transmis reprezentanții API.

Care este stadiul lucrărilor pe Autostrada Transilvania. Termene de predare conform monitorizării realizate de asociația de infrastructură rutieră

Secțiunea Nădășelu – Zimbor: lungime de 30,06 kilometri, antreprenor general – UMB, contract semnat în 10.12.2020, ordin de începere a lucrărilor dat în 25.01.2021, stadiu fizic – 72,05%, termen inaugurare estimat de API: mai 2025.

Secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului: lungime de 12,24 kilometri, antreprenor general – UMB, contract semnat în 01.02.2020, ordin de începere a lucrărilor dat în 31.05.2021, stadiu fizic – 41,26 %, termen inaugurare estimat de API: iulie 2025 – T3 2025.

Media9 a scris recent despre termenele de finalizare propuse de UMB, dar neacceptate de CNAIR.

De ce e liniște pe Autostrada Transilvania. UMB face autostrăzi electorale și cere prelungirea termenelor cu 2 ani!

Secțiunea Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău: lungime de 41 de kilometri (include tunelul Meseș cu o lungime de 2,7 kilometri și două galerii de autostradă) se află în faza în care CNAIR urmează să desemneze câștigătorul licitației. Termen de proiectare + execuție: 78 de luni (6 ani și jumătate) de la începerea lucrărilor.
Secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș: lungime de 26,350 kilometri, antreprenor general Construcții Erbașu, contract semnat în 24.11.2023, ordin de începere a lucrărilor dat în 15.03.2024, stadiu fizic – 0,00 %, termen inaugurare estimat de API: martie 2026 – T2 2026.
Secțiunea Chiribiș – Biharia: lungime de 28,550 kilometri, antreprenor general Precon Transilvania (Selina), contract semnat în 01.04.2024, ordinul de începere a lucrărilor va fi dat în luna mai 2025, stadiu fizic – 0,00 %, termen inaugurare estimat de API: mai 2027 – T2-T3 2027.
Dacă vrei să afli care este stadiul actual al lucrărilor pentru autostrăzi și drumuri expres contractate, intră pe acest link: pentru autostrăzi și drumuri expres aflate în licitație, dă click aici
Dacă ești interesat care sunt constructorii cu cei mai mulți kilometri de autostradă și drumuri expres o poți face dacă intri pe acest link.

Grafice: API

Asociația Pro Infrastructură (API) este cea mai importantă organizație nonprofit din România care monitorizează proiectele majore de infrastructură de transport (infrastructură rutieră, feroviară, metrou și aviație).

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.