Centrul își schimbă fața. Primul pas pentru modernizarea străzii Regele Ferdinand
Primăria a lansat, în urmă cu două săptămâni, licitația pentru modernizarea unui lot de străzi din zona centrală. Vedeta este strada Regele Ferdinand, însă alăturat apar și artere mai mici, precum Emil Zola, Sextil Puşcariu, Tipografiei. De asemenea, proiectul prevede și regândirea scuarului din fața clădirii CEC. Data limită de depunere a ofertelor pentru proiectare și execuție este 10 ianuarie, ora 15, și se anunță o luptă crâncenă. Suma totală estimată este mare, 15,38 milioane de lei, peste trei milioane de euro.
Până să ajungă la modernizare, municipalitatea s-a grăbit să facă un pas important.
A eliberat autorizație de construire pentru introducerea cablurilor în subteran în zonă.
Societatea care se ocupă de proiectul Ductcity Network – și care realizează canalizația subterană pentru cabluri cu fibre optice, rețea locală cabluri subterane și canalizație suplimentară subterană pentru cabluri cu fibre optice pentru relocarea rețelelor supraterane existente – este CFO Integrator.
Shared space pe străduțe, bandă bus pe Regele Ferdinand.
Revenind la planurile pentru strada Regele Ferdinand, să vă remintesc că un grup de arhitecți, reuniți sub denumirea Asiza, coordonați de Vlad Sebastian Rusu, câștigător a două concursuri de soluții organizate de Primărie (Parcului Feroviarilor şi Turnul Pompierilor), a imaginat felul în care ar putea să arate arterele din zona centrală.
Pe Regele Ferdinand se păstrează cele trei benzi actuale. Modificarea importantă este că pe o bandă, dinspre Bd. 21 Decembrie spre Piața Mihai Viteazu, vor putea circula numai mijloacele de transport în comun. În fața magazinului Central se va realiza o piațetă; tot acolo se va păstra o stație cu refugiu pentru troleibuze și autobuze. Taximetrele vor fi mutate de pe Ferdinand pe Tipografiei, de unde vor dispărea locurile de parcare la bordură. Pe ambele laturi ale străzii vor exista benzi pentru biciclete, iar la capetele străzii vor fi, în paralel, treceri pentru pietoni, dar și pentru biciclete. În plus, este prevăzută o a treia trecere pentru pietoni/biciclete, în zona Poștei. Arhitecții au imaginat un aliniament de arbori pe ambele părți ale străzii.
Emile Zola va fi în cea mai mare parte cu shared space; asta înseamnă că mașinile de aprovizionare și ale riveranilor pot intra, dar nu pot staționa. Aceeași situație a fost prevăzută și pe Sextil Pușcariu. De la intersecția cu Pușcariu, strada Emil Zola va deveni complet pietonală. Vor fi prevăzuți stâlpi retractabili, pentru acces în cazuri de forță majoră. Ambele străzi au fost gândite cu arbori.
Nici pe Tipografiei nu vor fi permise parcările. Mașinile vor putea circula, dar au fost prevăzuți stâlpișori pe marginea carosabilului pentru a nu putea staționa.
În fața clădirii CEC se va realiza un parc, în mijlocul căruia ar urma să fie mutat bustul lui Alexandru Ioan Cuza.