Miza pe industrie. ROCA Investments lansează ROCA Industry, primul său holding (P)

Autor  Ionel Lespuc   în       2 years în urmã     609 Vizualizări.  

ROCA Investments lansează primul său pilon strategic de dezvoltare: ROCA Industry – un holding de materiale de construcții, care reunește toate companiile din portofoliul ROCA Investments din acest domeniu de activitate, cu scopul de a le oferi o strategie comună și de a asigura sinergii în activitatea acestora. Holdingul reprezintă o structură nouă și o schimbare fundamentală a modelului de business prin raportare la portofoliul ROCA Investments, de la unul axat pe dezvoltarea fiecărei companii în parte la unul bazat pe piloni strategici, pe industrie.

Economia globală se fragmentează și se transformă. Prețurile materiilor prime și ale energiei cresc, urmează o inflație accelerată, iar pandemia încă generează efecte greu de anticipat. În aceste condiții capacitatea de adaptare trebuie sa suplinească lipsa de predictibilitate și să devină principalul avantaj competitiv al companiilor. Principiul fundamental al acestei capacități de adaptare este relevat prin Legea lui Noe: nu încerca să prezici un eveniment, ci construiește o arcă ce poate să-i facă față. Asta încercăm să facem și noi. Să construim o arcă, o structură solidă, în care să aducem investitori, antreprenori, specialiști din diverse domenii, management dedicat în care fiecare membru și-a propus să descopere cea mai bună variantă a sa.” a spus Rudolf Vizental (foto), CEO Roca Investments.

ROCA Investments creează acest prim holding reunind companiile Bico Industries, cel mai mare producător autohton de plasă din fibră de sticlă și armături din fibră de sticlă și unul dintre cei mai importanți producători la nivel european și Sarcom, unul dintre cei mai mari producători de vopsele și lacuri din România. ROCA Industry va avea un management format din specialiști în domeniu, care va asigura funcționarea și dezvoltarea sa, dar și creșterea gradului de adaptabilitate al companiilor, prin identificarea trendurilor, apartenența la o comunitate de oameni de business care își împărtășesc experiențele. Echipa de management a ROCA Investments se va implica în coordonarea strategică a ROCA Industry.  

ROCA Industry este o companie de sine stătătoare, al cărui model de business se bazează pe consolidare, nu pe exituri, și care are în vedere listarea pe piața AeRO a Bursei de Valori București. Holdingul își propune atât o dezvoltare organică – prin creșterea și dezvoltarea companiilor prin care se desfășoară activitatea în prezent, BICO și Sarcom – cât și una prin consolidări M&A cu alte companii din același sector de activitate, care să permită generarea unor sinergii. Suplimentar, ROCA se află în diverse etape de negociere pentru a investi și în alte companii din acest sector, companii cu posibilități de expansiune internațională” a spus Ionuț Bindea (foto), Investment Manager, ROCA Investments.

Alegerea domeniului de materiale de construcții ca sector strategic de dezvoltare are la bază atât considerente legate de evoluția generală a acestui sector, cât și elemente legate de experiența și performanța ROCA Investments de până acum. Materialele de construcții reprezintă un domeniu strategic și în dezvoltarea României, ca urmare a investițiilor așteptate în perioada următoare și a implementării Planului National de Redresare și Reziliența (PNRR).

„Lărgirea familiei ROCA – atât în ceea ce privește portofoliul, dar și acționarii și antreprenorii care se alătură acestui holding – este parte din strategia noastră de dezvoltare, de a crea mai multe produse Made in Romania care au capacitate de scalare și de a genera pe baza lor un sentiment de mândrie națională. ” a spus Rudi Vizental, CEO ROCA Investments.

ROCA Industry – un holding de materiale de construcții – este un proiect de termen lung, bazat pe strategia de a genera valoare printr-un proces de consolidare și de modernizare a capacităților de producție românești ce va duce la creșterea competitivității industriei autohtone, dar și la scăderea dependenței față de importuri și va avea un impact pozitiv major asupra economiei românești în ansamblu. 

 ***

Despre BICO Industries

BICO Industries este un important producător autohton de plasă din fibră de sticlă și de armături din fibră de sticlă. Principalele sale produse sunt plasa din fibră de sticlă pentru armarea și ranforsarea termosistemelor și a placărilor cu rigips, precum și colțare (atât metalice cât și din plastic) cu plasă, comercializate in special sub brandurile proprii, BICO și Hitrom, atât pe piața din România cât și din străinătate.

Prin cele două puncte de lucru pe care le deține, compania are capacități de producție complete. Turbotex, cea mai nouă linie de producție BICO Investments, recent deschisă la Piatra Neamț ca urmare a unei investiții de peste 1,5 M EUR, este complet automatizată și integrată. 

Despre Sarcom

SARCOM este unul dintre cei mai mari jucători din industria de producție de vopsele și lacuri. Cu o istorie de aproape 30 de ani, două brand-uri recunoscute și un portofoliu extins de produse, compania a reușit să devină, dar și să se mențină printre cei mai importanți producători la nivel local.

Sarcom produce și vinde produsele proprii sub două brand-uri, Sticky și Coral, adresându-se atât segmentului de piață low cost cât și celui premium, printr-un portofoliu de 380 produse care include vopsea lavabilă, tencuială, vopsea email, diluant, etc.

Despre ROCA Investments

ROCA Investments („ROCA”) este o companie care contribuie la amplificarea potențialului companiilor, sprijinindu-le să își dezvolte strategii de business prin care accelerează creșterea valorii lor pe termen lung. Astfel, ROCA contribuie la dezvoltarea culturii antreprenoriale bazată pe parteneriat și creează valoare în economia românească.

Pornită în urmă cu mai bine de 3 ani, ROCA este prezentă în 10 județe ale țării, în 5 mari sectoare de activitate: agrifood, logistică, servicii industriale, producție materiale de construcții, îngrijirea personală. Cele 13 companii din portofoliu (din care două inactive) au generat în 2020 o cifră de afaceri cumulată de 98 milioane EUR, un profit operațional (EBITDA) de 5 milioane EUR și au peste 1.000 de angajați. 

Ecosistemul ROCA este format în prezent din companiile: Sarcom (unul dintre cei mai mari producători de vopsele și lacuri din România), BICO Industries (producător de plasă din fibră), Romcargo Maritim (operator portuar), RDF Arad (agribusiness), Electroplast (producător de cabluri electrice), MECANEX (producător de pompe pentru diverse industrii), Piscicola (fermă piscicolă), Artesana (produse lactate artizanale), CAHM (îngrijire personală), Yellow.Menu (restaurant online) și  Sinteza (industrie chimică).

Misiunea ROCA este aceea de a dezvolta o cultură antreprenorială bazată pe parteneriat, investind resurse financiare, know-how și pasiune. ROCA amplifică potențialul și accelerează creșterea companiilor și brandurilor românești, pentru ca visul multor antreprenori români să devină realitate.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.